معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

۱۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

ترک آلپرازولام

بهترین و سریعترین روش ترک آلپرازولام

ترک آلپرازولام به دلیل ایجاد وابستگی شدید جسمانی و روانی باید به بصورت سم زدایی تدریجی و با کمک تیم پزشکی انجام شود. در حین سم زدایی تدریجی باید وابستگی جسمی فرد نسبت به آلپرازولام و عادت روانشناختی او مد نظر قرار گرفته شود. بهترین روش ترک آلپرازولام در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به این صورت می باشد که بیمار به تدریج طی ۷ تا ۱۰ روز از مصرف آلپرازولام فاصله خواهد گرفت و داروهایی که تاثیرات مشابهی دارند به طور موقت جایگزین آلپرازولام می شوند، تا به بیمار در ترک اعتیاد آلپرازولام کمک کنند.

از رفتار درمانی شناختی می توان برای یافتن علت و مبدأ سوء مصرف آلپرازولام و همچنین ایجاد رفتارها و روش های جایگزین و سالم به منظور تسلط بر حرص و ولع در مصرف استفاده کرد. اگر در ابتدا آلپرازولام، برای درمان اضطراب بیمار تجویز شده باشد، این روش درمانی همچنین به بیمار کمک خواهد کرد تا روش هایی را برای مقابله با اضطراب پیدا کند و در نتیجه علائم بیماری روانی را تجربه نکرده و از عود آن جلوگیری کند.

حتما مطالعه کنید: رفتار درمانی شناختی

در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، تمامی مراحل ترک آلپرازولام زیر نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد، تیم روانشناسی و کادر پرستاری بصورت شبانه روزی انجام می پذیرد تا شما با ترک اعتیاد آلپرازولام بتوانید زندگی سالم و بدون اضطراب را تجربه کنید.

در ادامه این مقاله شما را با آلپرازولام و مواردی که اطلاع از آنها، در زمان ترک به بیمار کمک خواهد کرد آشنا می کنیم:

ترک آلپرازولام

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام چیست و چه کاربردی دارد؟

آلپرازولام با نام تجاری زاناکس، از دسته بنزودیازپین ها ( آرام بخش ها) می باشد که توسط پزشک تجویز می شود. بنزودیازپین ها آرام بخش و کاهش دهنده فعالیت سیستم عصبی مرکزی (CNS) هستند که برای درمان اضطراب، بی خوابی، سفتی عضلات و تشنج به کار برده می شوند. آلپرازولام برای بسیاری از افراد، یک داروی تجویزی سرنوشت ساز می باشد و به آنها برای داشتن زندگی فعال تر کمک می کند. آلپرازولام به طور ویژه ای برای درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD) و اختلال وحشت زدگی و هراس استفاده می شود.
اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، زمانی تشخیص داده می شود که ۳ مورد از علائم زیر را به مدت ۶ ماه یا بیشتر تجربه کنید:

 نگرانی مداوم، شدید و غیر واقعی در مورد مسائل روزمره زندگی
 پیش بینی عواقب فاجعه آمیز و مصیبت بار
 نگرانی بیش از حد در مورد پول، سلامتی، خانواده، کار و سایر موارد
 بی قراری یا تحریک پذیری
 ناراحتی و پریشانی خاطر
 خیلی زود خسته شدن
 مشکل در تمرکز
 کج خلقی
 انقباض و گرفتگی عضلات
 مشکلات خواب، از جمله مشکل در خوابیدن، بی خوابی یا خواب ناآرام داشتن
 ایجاد تغییر در ضربان قلب از جمله تپش قلب، افزایش و یا تند شدن ضربان قلب
 تعریق
 لرزش
 احساس تنگی نفس یا خفگی
 درد قفسه سینه
 حالت تهوع یا معده درد
 احساس سرگیجه داشتن و یا غش کردن
 احساس سرما یا گرمای بیش از حد
 احساس غیر واقعی بودن (غیر واقعی شدن و یا مسخ واقعیت یعنی اختلالی که در آن، افراد احساس می کنند محیط اطرافشان غیرواقعی است یا از آن جدا هستند) یا جدا شدن از خود (اختلالی که در آن افراد احساس می کنند هویتشان از بدنشان جدا شده‌است. امکان دارد آنها تجربیات غیر واقعی بودن، مشاهده گر بیرونی بودن، یا کرختی هیجانی یا جسمانی داشته باشند).
 ترس از دست دادن کنترل، از دست دادن عقل و یا ترس از مرگ

اختلال وحشت زدگی ممکن است با آگورافوبیا و یا برون هراسی (ترس از مکان های شلوغ) همراه باشد. ترس و اجتناب از مکان هایی که باعث ایجاد وحشت در شما می شوند و یا باعث می شوند که فکر کنید گیر افتاده اید و در نتیجه احساس درماندگی کنید، به عنوان آگورافوبیا شناخته می شود. شما اغلب ممکن است از چیزهایی مانند حمل و نقل عمومی، قرار گرفتن در فضای باز یا سربسته و یا محیط های پر جمعیت ترس داشته باشید. معمولاً فرد مبتلا به آگورافوبیا معمولا از رفتن به مکان های عمومی اجتناب می کند و یا از دوستان یا اعضای خانواده خود درخواست می کند تا او را در چنین محیط هایی همراهی کند. در شرایط حاد، ممکن است شما احساس کنید که قادر به ترک خانه نیستید.
آلپرازولام به عنوان داروی ماندگار و با دوام در نظر گرفته نمی شود، به این علت که تاثیرات آن حدود چهار ساعت طول می کشد. اگرچه نیمه عمر آلپرازولام حدود ۱۱ ساعت است، اما بعد از گذشت چهار ساعت، اثر دارو روی بدن از بین خواهد رفت. به همین دلیل، ممکن است بسته به تجویز پزشک و شدت علائم، چندین بار در روز مصرف شود. به همین دلیل، این دارو را برای اضطراب مزمن توصیه نمی کنند.

کلینیک ترک اعتیاد

آلپرازولام چه اثراتی دارد؟

آلپرازولام چه اثراتی دارد؟

آلپرازولام، مانند تمام بنزودیازپین ها از طریق افزایش فعالیت گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز عمل می کند. گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA)، یک انتقال دهنده عصبی، باعث کند شدن تکانه های عصبی در بدن می شود و همچنین باعث ایجاد اثرات آرام بخش و ضد اضطراب می شود.
به طور کلی، آلپرازولام برای ایجاد احساس آرامش به منظور کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، اختلال وحشت و برون هراسی (آگورافوبیا) تهیه شده است. خیلی سریع عمل می کند، بیشتر اوقات در عرض چند دقیقه تاثیرات مطلوب را ایجاد خواهد کرد و علائم اختلال اضطراب فراگیر (GAD) و اختلال وحشت (با یا بدون آگورافوبیا) را ظرف چند ساعت یا چند روز اول مصرف، کاهش می دهد.

چرا آلپرازولام اعتیاداور می باشد؟

آلپرازولام می تواند برای افرادی که دارای اختلالات مصرف مواد هستند یا افرادی که به دنبال سرمستی هستند پرخطر در نظر گرفته شود زیرا این دارو، یک بنزودیازپین بسیار قوی است و می تواند اثرات لذت بخشی مانند موارد زیر داشته باشد:

 سبکی سر و گیجی
 آرامش و خونسردی
 احساس غیر واقعی بودن
 داشتن توهمات بینایی، شنیداری و حسی
 جدا شدن از خود یا بدن
 پرحرف شدن
 خواب عمیق
 کاهش هوشیاری
 فقدان احساس
 افزایش علاقه به رابطه جنسی

این تاثیرات آلپرازولام ممکن است شما را وسوسه کند که تمایل داشته باشید تا آلپرازولام را بدون تجویز پزشک و به دلایل غیر پزشکی تجربه کنید. این واقعیت که شما در عرض چند دقیقه تاثیرات این دارو را احساس خواهید کرد، ممکن است شما را فریب دهد. آلپرازولام همچنین باعث می شود غلظت خون طی ۱ تا ۲ ساعت به حداکثر برسد و همچنین نیمه عمر کوتاهی دارد (به کوتاهی ۶٫۳ ساعت، با نیمه عمر متوسط ​​۱۱٫۲ ساعت)، که به مصرف کنندگانی که بدون تجویز پزشک آن را استفاده می کنند این امکان را خواهد داد که آن را به طور مکرر و پشت سر هم مصرف کنند.

چگونه افراد دچار سوء مصرف آلپرازولام می شوند؟

همانند سایر اختلالات مصرف مواد، افراد در ابتدا آلپرازولام را از سر کنجکاوی یا توصیه دیگران امتحان و مصرف می کنند ولی به دلایلی که در بالا به آن اشاره کردیم از لحاظ جسمی و روانی به آن وابسته شده و دچار سوء مصرف آلپرازولام خواهند شد در نتیجه این دارو فقط و فقط باید با تجویز پزشک استفاده شود.

از آنجا که آلپرازولام دارویی است که باید توسط پزشک تجویز شود، مصرف کنندگانی که میخواهند این دارو را بدون تجویز پزشک بدست آورند برای تهیه آن باید به شخصی با نسخه پزشک دسترسی داشته باشند.

طبق بررسی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ۵۵٪ از افرادی که بدون تجویز پزشک داروهای آرام بخش مانند آلپرازولام مصرف دارند، از طریق دوست یا بستگان خود بصورت رایگان دریافت می کنند.

۱۷٫۳٪ از افرادی که داروهای خود را با تجویز پزشک دریافت و مصرف کرده اند به سوء مصرف مبتلا شده اند.

۱۱٫۴٪ از مصرف کنندگان، این نوع داروها را از طریق یک دوست یا خویشاوند خریداری کرده اند و تنها ۴٫۴٪ از مصرف کنندگان داروها را از دلال تهیه و خریداری می کنند.

ترک آلپرازولام

عوارض مصرف آلپرازولام

سوء مصرف آلپرازولام چه عوارضی دارد؟

بعضی از عوارض ناشی از سوء مصرف آلپرازولام شامل موارد زیر می باشد:

 عوارض جانبی مضر

عوارض جانبی ناشی از سوء مصرف آلپرازولام عبارتند از فراموشی، کاهش علاقه و لذت، مشکل در هماهنگی، لرزیدن، کاهش اشتها، کاهش وزن یا افزایش وزن، متوقف شدن قاعدگی، دوبینی، مشکلات حافظه، عدم توانایی در کنترل نفس، افسردگی و فقدان احساسات. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات منتشر شده از دانشکده پزشکی هاروارد، استفاده از آلپرازولام به مدت ۳ تا ۶ ماه خطر ابتلا به آلزایمر را ۳۲٪ افزایش می دهد و مصرف بیش از شش ماه، ۸۴٪ خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش خواهد داد.

 تداخل دارویی آلپرازولام با سایر داروها و یا الکل

در صورتی که برای استفاده از آلپرازولام با پزشک مشورت نکنید، تداخل دارویی با سایر داروها و الکل ممکن است رخ دهد که شامل موارد زیر است:

 داروهای آرام بخش و خواب آور، که ممکن است مهلک و کشنده باشد.
 الکل، که ممکن است فشار خون و میزان تنفس را تا حدی پایین آورد که موجب از دست دادن هوشیاری شود.
 آنتی هیستامین ها و سایر داروهای ضد آلرژی.

اوردوز یا بیش مصرفی آلپرازولام

مرگ ناشی از سوء مصرف آلپرازولام، غیر معمول می باشد اما احتمال اینکه سوء مصرف آلپرازولام، سبب مرگ شود وجود دارد. بنزودیازپین ها، ۳۰٪ مرگ ناشی از اوردوز را تشکیل می دهند و الکل عامل مهمی در ۲۰٪ از این مرگ ها می باشد. فقط در سال ۲۰۰۸، داروهای مسکن تجویز شده (از جمله بنزودیازپین ها) در ۱۴۸۰۰ مورد مرگ ناشی از اوردوز، بیش از هروئین و کوکائین نقش داشته اند.

وابستگی و اعتیاد به آلپرازولام

وابستگی به آلپرازولام می تواند در کوتاهترین زمان طی دو هفته اتفاق بیفتد اما معمولاً بین ۱ تا ۲ ماه طول می کشد تا وابستگی دارویی ایجاد شود. وابستگی شیمیایی به این معنی است که بدن شما به وجود مقدار خاصی از یک ماده عادت کرده باشد. در مورد آلپرازولام ، بدن شما فقط به آلپرازولام برای رسیدن به آرامش متکی و وابسته شده است و به تنهایی می تواند تولید گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را متوقف کند.

ترک آلپرازولام

ترک آلپرازولام

آلپرازولام چه مدت در بدن باقی می ماند؟

نیمه عمر آلپرازولام ممکن است بین ۹ تا ۱۶ ساعت باشد که میانگین آن ۱۲ ساعت است. نیمه عمر، مدت زمانی است که بدن شما تلاش می کند تا نیمی از دارو را از بین ببرد. بنابراین، برای اغلب مصرف کنندگان ۴ روز طول می کشد تا بتوانند آلپرازولام را به طور کامل از بدن خود خارج کنند.
عوامل مختلفی ممکن است بر مدت زمان باقی ماندن آلپرازولام در بدن شما تاثیر بگذارند، این عوامل عبارتند از:

 سن
 قد
 وزن
 ژنتیک
 PH ادرار
 عملکرد کبد
 عملکرد کلیه
 مقدار مصرف دارو
 استفاده از سایر داروها
 میزان سوخت و ساز بدن
 تعداد دفعات استفاده از دارو

مصرف آلپرازولام توسط ازمایش ادرار، آزمایش بزاق، آزمایش خون و آزمایش مو به شرح زیر قابل تشخیص می باشد:

 از طریق آزمایش ادرار می توان مصرف آلپرازولام را ۵ تا ۷ روز پس از آخرین باری که استفاده شده است، تشخیص داد.
 از طریق آزمایش بزاق می توان مصرف آلپرازولام را تا ۲٫۵ روز پس از آخرین باری که استفاده شده است، تشخیص داد.
 از طریق آزمایش خون می توان مصرف آلپرازولام را ۱ تا ۶ روز پس از آخرین باری که استفاده شده است، تشخیص داد.
 از طریق آزمایش مو می توان مصرف آلپرازولام را ۱ تا ۷ روز پس از آخرین باری که استفاده شده و حتی تا ۹۰ روز بعد از آن تشخیص داد.

آزمایش ادرار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا می تواند تمام داروهای تجویز شده و غیرقانونی را مورد آزمایش قرار دهد. آزمایش خون نیز مانند آزمایش ادرار می تواند تمامی مواد و داروها را تشخیص دهد، اما هزینه آن بیشتر از آزمایش ادرار است، بنابراین کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. از طریق آزمایش مو می توان همه داروهای غیرقانونی و برخی از داروهای تجویز شده توسط پزشک را تشخیص داد اما این نوع آزمایش به طور کلی برای آزمایش مصرف طولانی مدت دارو و استفاده مزمن به کار برده می شود.

نشانه های اعتیاد به آلپرازولام چه می باشد؟

 نشانه های اعتیاد به سوء مصرف آلپرازولام شامل موارد زیر می باشند:

 متمرکز شدن روی دوز بعدی
 از دست دادن حافظه و یا ایجاد تغییرات خلقی
 پیگیری برای خرید سریعتر آلپرازولام قبل از اتمام و مراجعه دوباره به پزشک
 مصرف مقدار بیشتری از آلپرازولام نسبت به آنچه که پزشک تجویز کرده است
 مصرف آلپرازولام به روشی متفاوت از آنچه پزشک در زمان تجویز، اعلام کرده است مانند خرد کردن قرص ها و یا استنشاق کردن از طریق بینی

سخن پایانی:

در این مقاله شما را با روش ترک آلپرازولام در بهترین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، موارد مصرف آلپرازولام، عوارض سوء مصرف آلپرازولام، مدت زمانی که آلپرازولام در بدن باقی می ماند و توسط آزمایش قابل تشخیص می باشد آشنا نمودیم. لطفا سوالات خود را در مورد ترک اعتیاد آلپرازولام در بخش نظرات مطرح نمایید در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۴۷
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم

آبکاری آباژور با فانتاکروم

فانتاکروم ، دستگاه فانتاکروم : آبکاری آباژور با فانتاکروم

امروزه آباژورها به علت زیبایی بالای خودشان عضو جدایی ناپذیر خانه ها هستند، و تقریبا تمامی ما از آنها در منزل یا محل کارمان استفاده میکنیم، اما ممکن است بعد از گذشت مدتی از استفاده آبکاری آنها از بین رفته و جذابیت خودشان را از دست بدهند، در این مواقع چاره کار چیست؟

آیا باید آباژور زیبای خود را که دیگر قابل استفاده نیست دور بی اندازید؟

خیر، با کمک دستگاه فانتاکروم ، میتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن آباژور خود را در طیف رنگی گوناگون و دلخواه خودتان آبکاری کنید و مجددا به آن ظاهری زیبایی بخشید و از آن استفاده کنید، نکته جالب در رابطه دستگاه فانتاکروم این است که آبکاری با فانتاکروم هیچ حد و مرزی ندارد و به کمک آن میتوانید به راحتی هر جسمی را آبکاری کنید.

دلیل اینکه میگویم برای این دستگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد این است که این دستگاه امکان آبکاری اجسام با هر جنس و اندازه را در هر طیف رنگی در طرح دلخواه به سادگی و کوتاه ترین زمان ممکن آبکاری کنیم.

ویژگی ها و سادگی روش کار این دستگاه باعث شده است تا این دستگاه به محبوب ترین دستگاه و متد آبکاری در سطح جهان برای صنعت کاران و فعالین در زمینه های آبکاری، هنری و صنعتی تبدیل شود.

به کمک این دستگاه میتوانیم اجسام را در طرح ها و افکت های مختلف آبکاری کنیم و وجود افکت های مختلف برای آبکاری یکی دیگر از دلایل و علت های محبوبیت این دستگاه در میان صنعت گران در سراسر جهان است.

آباژورهایی که در تصویر پایین مشاهده میکنید به علت استفاده مکرر و جابجایی و ضربه خوردگی زیبایی خود را از دست داده بودند اما به کمک فانتاکروم مجددا زیبا، نو و قابل استفاده شده اند.

دستگاه فانتاکروم

آبکاری آباژور با فانتاکروم

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از فانتاکروم نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید دستگاه فانتاکروم اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۴۶
Amir esmaeilzadeh

مرکز ترک اعتیاد

آب درمانی ترک اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون:بر طبق گزارشات در ولایت هلمند افغانستان، مرکزی با عنوان آب درمانی ترک اعتیاد راه اندازی شده است. روش کار نیز به این صورت است که فرد معتاد زمانی که نیاز به مصرف مواد دارد در کنار یک مخزن آب سرد قرار میگیرد و فرد دیگری شلنگ آب سرد را روی سر او میگیرد تا با وارد شدن شوک ناشی از فشار آب سرد، درد بدن و خماری فرد معتاد کم شود تا نیاز او به مصرف مواد از بین برود. اما باید بدانید که تنها روش اصولی و علمی ترک اعتیاد بستری در مراکز درمانی و درمان تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی می باشد و استفاده از آب درمانی به تنهایی باعث درمان اعتیاد مصرف کنندگان نمی شود اما در روند درمان می تواند به بیماران کمک کند، آب درمانی و دوش آب سرد مزایای مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

طبق این گزارش ، مسئول این مرکز مدعی است که درمان اعتیاد با دارو دشوار است ولی در عین حال از سخت بودن شرایط افراد در روزهای ابتدایی بستری در این مرکز میگوید و برای کمتر شدن سختی این شرایط از روش گفتار درمانی و روان درمانی استفاده میکند.

تمام مراحلی که به آن “آب درمانی ترک اعتیاد” یا “ترک اعتیاد با آب درمانی” گفته می شود در همین گزارش بالا خلاصه می شود. در ادامه میخواهیم بدانیم آیا اصولا چنین روشی به صورت علمی برای ترک اعتیاد موثر است یا خیر ولی ابتدا فواید و اثرات دوش گرفتن با آب سرد را بررسی و سپس علت و ریشه گرایش افراد معتاد به چنین روشی را مشخص می نماییم.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک اعتیاد با آب درمانی

دوش گرفتن با آب سرد چه ویژگی ها و فوایدی دارد ؟

پژوهش های زیادی در مورد فواید و ویژگی های دوش گرفتن با آب سرد انجام شده است و تقریبا همه آنها به این نتیجه رسیده اند که اگر این شیوه به شکل درست، متعادل و منظم انجام شود می تواند اثرات مثبتی بر روی بدن داشته باشد. منظور از روش درست این است که نباید بدن را به یکباره زیر آب خیلی سرد قرار داد. دوش ناگهانی آب سرد برای سلامتی مضر است و ممکن است به ریه ها و قلب آسیب بزند به ویژه برای افراد دارای مشکلات قلبی و تنفسی و همچنین برای افراد معتاد که به دلیل مصرف مواد اعتیاد آور دچار آسیب های جسمانی و روحی ناشی از مواد شده اند; ممکن است باعث بروز خطراتی برای فرد شود. بنابراین مهم است که ابتدا روش درست دوش گرفتن با آب سرد را بیاموزیم:

روش درست دوش گرفتن با آب سرد به این صورت است که ابتدا پنج دقیقه با آب ولرم رو به سرد دوش گرفته سپس دمای آب به مدت دو دقیقه به 3 درجه کاهش یابد. دوش با آب سرد را ابتدا از پاها شروع و سپس به میان تنه و گردن خود برساند و مدت زمان آن نیز نباید طولانی باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

مزایای دوش آب سرد

از فواید دوش گرفتن با آب سرد می توان به 10 مورد اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن: دوش گرفتن با آب سرد باعث افزایش ترشح لنفوسیت T (یک نوع گلبول سفید) میشود که مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی ، هموروئید و واریس بالا می برد.
  • بهبود جریان خون: هنگامی که بدن در برابر سرما قرار بگیرد انقباض عروق انجام میشود. یعنی سرخرگ ها و سیاهرگ هایی که خون در آنها جریان دارد تنگ میشوند برای رساندن خون به اعضای حیاتی بدن و گرم نگه داشتن آنها خون را با سرعت بیشتری به گردش در می آوردند در نتیجه باعث بهبود گردش و جریان خون در بدن می شوند.
  • کمک به کاهش وزن: دوش آب سرد باعث فعال شدن چربی های قهوه ای در بدن میشود. این چربی برای گرم نگه داشتن بدن مورد استفاده قرار میگیرد. در نتیجه ی فعالیت این چربی انرژی بیشتری برای سوزندان گلوکز و چربی های سفید استفاده میشود که باعث کمک به چربی سوزی و کاهش وزن میباشد.
  • بهبود شرایط خواب برای مقابله با اینسومنیا (بی خوابی): در طول فصل گرما دوش شبانه آب ولرم مایل به سرد باعث کاهش دمای بدن و افزایش ترشح آندورفین در بدن میشود. در نتیجه باعث احساس آرامش در بدن و کمک به رفع بی خوابی میشود.
  • مقابله با افسردگی و کاهش استرس: دوش آب سرد با تحریک بخشی از مغز منجر به ترشح نورآدرنالین (برای مفابله با افسردگی) و کاهش سطوح اسید اوریک و تقویت سطح گلوتالین در خون (کاهش استرس) میشود.
  • بهبود شرایط پوست و مو: آب سرد باعث انقباض عروق خونی میشود، این انقباض باعث کاهش پف کردگی و گودی زیر چشم ها میشود. آب سرد باعث بسته شدن کورتیکول موها، درخشندگی موها، جلوگیری از ریزش موها و جلوگیری از کاهش چربی های طبیعی سطح پوست میشود. در بانوان نیز دوش گرفتن با آب سرد به پیشگیری از افتادگی سینه ها کمک میکند.
  • بهبود شرایط تنفسی: در حین دوش گرفتن با آب سرد ناخودآگاه بدن ما را وادار به کشیدن نفس های عمیق میکند. در واقع بدن با تامین میزان اکسیژن مورد نیاز برای تنفس و گرم شدن در برابر شوک ناشی از آب سرد واکنش نشان میدهد. در نتیجه ریه درست مانند زمانی که ورزش میکنید باز میشوند تا تا اکسیژن بیشتری دریافت کند و این باعث کمک به تقویت سیستم تنفسی میشود.
  • افزایش سطح ترشح تستوسترون و بهبود باروری در مردان: آب سرد باعث تحریک غدد بدن و افزایش میزان اسپرماتوزوئید هل میشود. برای مردان آب گرم میتواند بر روی RNA و DNA و سنتز پروتئین در بیضه ها تاثیر گذار باشد. نتایج یک پژوهش نشان داد 15 دقیقه افزایش گرما بر روی بیضه موشها باعث کاهش قابل توجه سطح تستوسترون شد. دوش آب سرد سطح تستوترون و تولید اسپرم در مردان را افزایش میدهد که سبب افزایش باروری در مردان میشود.
  • ریکاوری بهتر ماهیچه ها: طی پژوهش های انجام شده در سال 2009 پس از فعالیت های شدید ورزشی گرفتن دوش آب سرد به بهبود جریان خون و در نتیجه کاهش اسید لاکتیک موجود در بدن منجر میشود که به بهبود و ریکاوری ماهیچه ها کمک می نماید.
  • کمک به تخلیه سیستم لنفاوی: دوش آب سرد به تقویت سیستم لنفاوی بدن که وظیفه خروج مواد زائد از سلول ها را دارد کمک میکند. به همین دلیل خطر ابتلا به عفونت ها در بدن را کاهش میدهد.

مرکز ترک اعتیاد

آب درمانی ترک اعتیاد

دلیل گرایش افراد معتاد به روش موسوم به آب درمانی ترک اعتیاد:

دلیل عمده این گرایش یک باور و شایعه قدیمی میباشد که ریختن آب سرد بر روی فرد معتاد سبب ترک اعتیاد یا به عبارتی آب درمانی ترک اعتیاد در او میشود . همانطور که در بخش بالای این مقاله به فواید و ویژگی های مثبت دوش گرفتن با آب سرد پرداختیم; نشان می دهد دوش گرفتن با آب سرد تاثیرات مثبتی بر روی بدن دارد ولی با وجود تمام ویژگی های مثبت دوش گرفتن با آب سرد، به تنهایی باعث ترک مواد اعتیاد آور در فرد نمیشود. در واقع روش موسوم به “آب درمانی ترک اعتیاد” یا “ترک اعتیاد با آب درمانی” میتواند شیوه ی علمی و تایید شده برای ترک اعتیاد نیست و این کار صرفا میتواند به عنوان یک روش کمکی یا مکمل برای ترک اصولی مواد اعتیاد آور باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

برای ترک اصولی مواد اعتیاد آور چه کار باید کرد ؟

برای ترک اعتیاد به روش اصولی می بایست با مراجه به مرکز ترک اعتیاد روند درمان را طبق جدیدترین روشهای ترک اعتیاد انجام داد. کلینیک ترک اعتیاد آکسون در فضایی مناسب و محیطی آرام با داشتن تجهیزات بیمارستانی و بهره گیری از بهترین تیم درمانی شامل روانپزشکان، روانشناسان و پرستاری شبانه روزی آماده ارائه خدمات ترک اعتیاد به بیماران می باشد. در این مرکز با بهره گیری از جدید ترین شیوه ها و متد های درمانی، ترک اعتیاد به بهترین شیوه انجام میگیرد.

حتما مطالعه کنید: خدمات درمان اعتیاد

سخن پایانی :

همانطور که توضیح داده شد روشی به نام “آب درمانی ترک اعتیاد” یا “ترک اعتیاد با آب درمانی” پایه و اساس علمی و تاییده شده ندارد و این باور که ترک اعتیاد به روش آب درمانی امکان پذیر است از اساس اشتباه است. چرا که دوش گرفتن با آب سرد صرفا مزیت هایی برای تقویت بدن دارد که هرگز به تنهایی منجر به ترک اعتیاد نمیشود. در مرکز ترک اعتیاد آکسون ترک اعتیاد به روش اصولی و بدون بازگشت و با بهره گیری از جدید شیوه های درمانی انجام میشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۴۵
Amir esmaeilzadeh

دستگاه فانتاکروم

آبکاری رنگی مجسمه دکوری با دستگاه فانتاکروم

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری رنگی بر روی مجسمه دکوری

فانتاکروم به واسطه ویژگی های منحصر بفرد خود امکان انجام بر روی تمامی سطوح را می دهد و به کمک آن می توانید تمامی اجسام با هر طرح و اندازه ای را در طیف رنگی دلخواه خود آبکاری کنید و ظاهری خاص به آنها ببخشید.

دستگاه فانتاکروم هیچ محدودیتی برای آبکاری ندارد و می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن تمام اجسام را آبکاری کنیم. مجسمه دکوری که در تصویر زیر مشاهده می کنید به خوبی توسط این دستگاه آبکاری شده و ظاهری بسیار متفاوت به خود گرفته است.

فانتاکروم

آبکاری با فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۰۸
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

ترک شربت اپیوم

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شربت اپیوم مخدری بسیار اعتیاد آور است که تمامی آلکالوئید‌های کدئین، مرفین و تریاک را دارا می باشد به همین جهت مصرف آن عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و ترک شربت اپیوم نیازمند درمان تخصصی در مرکز ترک اعتیاد تحت نظر مشاورین و روانشناسی و روانپزشکی می باشد که در مقاله شربت تریاک چیست؟ به بررسی مفصل آن پرداخته ایم اما با توجه به اهمیت این موضوع و افزایش مصرف این مخدر و سوالات متعدد شما عزیزان در رابطه با ترک شربت اپیوم از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون در این مقاله به بررسی نحوه ترک این مخدر پرداخته ایم اما برای داشتن اطلاعات کافی از نحوه ترک شربت اپیوم ابتدا ضروری است که با این مخدر و دلایل و موارد مصرف آن آشنا باشید.

حتما مطالعه کنید: شربت تریاک چیست؟

شربت اپیوم چیست ؟

اپیوم که با نام هایی همچون تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز شناخته می شود از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان عموم مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته شده است اما در واقع به دلیل بالا بودن غلظت مرفین خود یک ماده مخدر به حساب می آید و مصرف آن می تواند باعث اعتیاد و وابستگی مصرف کننده شود.

شربت اپیوم

شربت اپیوم

دلایل و موارد مصرف شربت اپیوم چیست؟

این دارو به دلیل دارا بودن تمام آلکالوئیدهای مرفین، کدئین و تریاک حالت سرخوشی ایجاد میکند و از این نظر یک داروی مُسکن به حساب می آید و بنا بر تشخیص پزشک برای رفع درد و همچنین در بعضی موارد درمان اسهال در بزرگسالان نیز تجویز میشود. برخی افراد که به مواد اعتیاد آور دیگر مانند تریاک یا هروئین اعتیاد دارند برای ترک ماده مخدر قبلی، خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت میکنند و پس از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی رویه آن دچار سوء مصرف می شوند. در واقع این دسته از افراد با این کار یک ماده مخدر را با یک ماده مخدر دیگر جایگزین کرده اند که عوارض جسمی جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.
در مواردی هم دیده شده که برخی افراد برای تسکین دردهای خود به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این شربت استفاده کرده اند و پس از مصرف طولانی مدت دچار سوء مصرف شده و درنتیجه دچار اعتیاد به مصرف به این شربت شده اند.
در هر دو مورد بالا استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک باعث اعتیاد به مصرف این مخدر شده است. نتیجه این که هرگونه مصرف این شربت بدون تجویز و نظارت پزشک توصیه نمیشود.

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف شربت اپیوم

عوارض شربت اپیوم چیست؟

مصرف اسن مخدر عوارض مخرب و جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد که این عوارض بسته به شرایط جسمانی و سلامت مصرف کننده، دوز و مدت زمان مصرف بسیار متفاوت می باشد اما برخی از متداول ترین عوارض مصرف شربت اپیوم عبارتند از:

  • خارش
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • یبوست
  • بی اشتهایی
  • خشکی دهان
  • نارسایی تنفسی
  • اوردوز

مرکز ترک اعتیاد

ترک اپیوم

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

کبد بزرگترین و پرکارترین عضو داخلی بدن است که مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی تبدیل میکند . همچنین نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها و سم زدایی از بدن انجام میدهد.  مصرف شربت تریاک یا استفاده از تریاک به شکل کشیدنی ممکن است خود به تنهایی باعث بیماری های کبدی مانند کبد چرب نشود ولی احتمال ابتلای افرادی که مستعد بیماری های کبدی هستند را تا 3 برابر افزایش میدهد و برای افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند بیماریشان را تشدید میکند.

مصرف شربت تریاک برای درمان کبد چرب

یکی از باورهای سنتی و اشتباه افراد برای درمان بیماری کبد چرب استفاده از تریاک چه به صورت شربت و چه به صورت کشیدنی است. استفاده از شربت تریاک علاوه بر تشدید کبد چرب ممکن است باعث بروز بیماری های سرطان نیز شود.
ضروری است که بدانید یکی از موارد منع مصرف شربت اپیوم برای افراد دارای بیماری های کبدی مانند کبد چرب است.

 

ترک اپیوم چند روز طول میکشد ؟

همانطور که توضیح داده شد شربت اپیوم به دلیل وجود آلکالوئید های تریاک، بسیار اعتیاد آور است و درمان و ترک شربت اپیوم نیازمند بستری در کلینیک ترک اعتیاد میباشد. میزان مصرف این شربت هر چقد که باشد برای ترک آن باید به پزشک متخصص و مرکز ترک اعتیاد مراجعه تا مدت زمان بستری با توجه به نظر پزشک تعیین شود. مرحله ابتدایی ترک شربت اپیوم، سم زدایی می باشد. مدت زمان بستری برای ترک شربت اپیوم با توجه به میزان مصرف شربت و نظر پزشک تعیین میشود.
سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر روانپزشکان متخصص ترک اعتیاد به سه روش سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع (RD) و سم زدایی فوق سریع (UROD) انجام میشود.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی

همانطور که گفته شد مدت زمان بستری با توجه به نظر پزشک تعیین میشود که در اینجا مدت زمان تقریبی بستری برای سم زدایی شربت اپیوم به شرح زیر است:

  • مصرف کمتر از 1.5 گرم در روز درمان به صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و 3 روز بستری
  • مصرف بین 1.5 الی 2 گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و 1 شب بستری اضافه
  • مصرف بین 2 الی 3 گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و 2 شب بستری اضافه
  • مصرف بیش از 3 گرم در روز درمان به صورت تدریجی  10 الی 14 روز بستری

در خصوص سم زدایی فوق سریع باید به این نکته توجه داشت که این روش فقط برای افراد زیر 40 سال و بدون هیچگونه بیماری قلبی و گوارشی باشد. خدمات سم زدایی بدن یکی از خدمات کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد که زیر نظر متخصصان درمان اعتیاد و پرستاری شبانه روزی انجام میشود. درمان جسمی مرحله اول درمان اعتیاد است، در کلینیک ترک اعتیاد آکسون علاوه بر درمان جسمی متخصصان روانشناسی اقدام به درمان روانی فرد بیمار حین درمان میکنند و این جلسات مشاوره و روان درمانی به جهت جلوگیری از لغزش و برگشت دوباره فرد به مصرف شربت اپیوم ادامه خواهد داشت.

قطع ناگهانی و خودسرانه شربت اپیوم چه عوارضی دارد ؟

ترک اعتیاد یک درمان تخصصی است و ترک خودسرانه و غیراصولی آن عوارض جسمی و روحی به مراتب شدید و جبران ناپذیری بر سلامت فرد دارد.
افرادی که اقدام به قطع مصرف ناگهانی میکنند علاوه بر آسیب های جسمی ناشی از ترک خودسرانه در معرض خطر مصرف مجدد یا همان لغزش دوباره به سمت اعتیاد هستند و افرادی که به مصرف دوباره این شربت اقدام میکنند نسبت به دفعه اول میزان بیشتری مصرف خواهند کرد.

از کجا بفهمیم به مصرف شربت اپیوم اعتیاد پیدا کرده ایم ؟

اگر فردی دچار سوء مصرف شربت تریاک شود پس از مدتی بدون مصرف این شربت نمیتواند به روال عادی زندگی خود ادامه دهد و برای تهیه این شربت به هر اقدامی دست میزند. اگر فرد پس از مصرف نکردن این شربت دچار تشویش ذهنی، بی قراری، عدم تمرکز، بدن درد و خماری شود به این معناست که فرد به آن اعتیاد پیدا کرده است و باید برای ترک شربت اپیوم اقدام کند. ولی برای هرگونه تشخیص به اعتیاد میبایست به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه نمایید تا با انجام آزمایشهای مختلف و بررسی روانپزشک متخصص ترک اعتیاد میزان اعتیاد شما بررسی و روند درمان آغاز شود. ترک شربت اپیوم در کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی تحت نظر متخصصین و درمانگران مجرب انجام میشود.

بهترین روش ترک شربت اپیوم چیست؟

بهترین روش ترک شربت اپیوم به روش بستری در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر متخصصان روانپزشکی و روانشناسی میباشد تا فرد بیمار علاوه بر درمان جسمی از طریق جلسات مشاوره ، روان درمانی نیز شود. همانطور که در بخش بالای مقاله توضیح داده شد ترک ناگهانی، غیر اصولی و خودسرانه شربت اپیوم دارای عوارض جسمی و روحی است و امکان بازگشت دوباره به اعتیاد و مصرف بیشتر از دوره قبل نیز وجود دارد.

کلینیک ترک اعتیاد

شربت اپیوم

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

برخی افراد به اشتباه تصور میکنند اگر شربت اپیوم را بجوشانند عوارض آن کمتر میشود در حالی که ناخالصی های موجود در داخل خود تریاک همچنان باقی میماند که باعث رسوب در پرزهای معده و روده میشود و ترکیبات چسبناک قیری شکل در معده و روده ایجاد میکند.

آیا جوشاندن شربت اپیوم تاثیری در کم کردن عوارض آن دارد ؟

به هیچ وجه. جوشاندن شربت اپیوم فقط باعث تبخیر آب و الکل موجود در شربت تریاک میشود و عوارض آلکالوئید های موجود در تریاک مانند مرفین همچنان باقی خواهد ماند.

شربت اپیوم بهتر است یا متادون

این سوال هم یکی دیگر از باورهای اشتباه در میان عموم است که تصور میکنند یکی از این دو شربت از دیگری بهتر است یا عوارض کمتری دارد. در حالی که هر دوی این دارو ها به عنوان داروهای نگه دارنده اعتیاد شناخته شده اند و هر کدام وابستگی ها و عوارض خود را دارند و حتی ممکن است شربت متادون خطرات و عوارض بیشتری هم داشته باشد. پس این سوال اساسا اشتباه است و برای ترک اصولی اعتیاد به هرگونه مواد مخدر میبایست به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد. مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده ارائه خدمات مشاوره برای افرادی که به مصرف شربت متادون یا اپیوم اعتیاد دارند می باشند.

سخن پایانی:

مصرف شربت اپیوم تحت هر عنوان بدون تجویز و نظارت پزشک توصیه نمیشود. چرا که این دارو اعتیاد آور و دارای عوارض است. کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهره گیری از بهترین روانپزشکان ترک اعتیاد، روانشناسان، متخصصان علوم اعصاب شناختی، پرستاری شبانه روزی با جدیدترین شیوه ها و متدهای درمانی و تجهیزات بیمارستانی در محیطی امن و آرام آماده ارائه خدمات به تمام افرادی است که قصد ترک اعتیاد دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۰۷
Amir esmaeilzadeh

فواید ترک الکل

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره: هنگامی که بعد از سال ها سوء مصرف الکل، اقدام به ترک الکل کنید، بدن علاوه بر معکوس کردن تاثیرات زیاده روی در نوشیدن الکل، احساس بهتری نیز خواهد داشت. یکی از علائم اعتیاد به الکل، ترک کردن فعالیت های اجتماعی و سرگرمی هایی است که قبل از نوشیدن مشروبات الکلی عادت به انجام آنها داشتید. زندگی بدون نوشیدن الکل و مستی، به معنای داشتن وقت بیشتر برای کشف مجدد و پی بردن به احساسات خود و ساختن زندگی جدید هیجان انگیز و بدون الکل است و در این مقاله به فواید ترک الکل اشاره خواهیم کرد.

اما خبر خوب این است که مزایای فراوانی در درمان اختلال سوء مصرف الکل وجود دارد که به شما کمک می کند تا با یک سبک زندگی سالم به زندگی ادامه دهید. در مقالات قبلی به بررسی موضوعاتی همچون تاثیر مصرف الکل بر سیستم ایمنی بدن، تاثیر مصرف الکل بر فشار خون و ترک الکل در منزل پرداختیم و در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با چند مزیت ترک الکل در کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

بدن پس از ترک الکل

در این مقاله به طور کامل شرح خواهیم داد که پس از ترک الکل برای بدن چه اتفاقی رخ می دهد و تا چه میزان آسیب های وارد شده بر آن، بدلیل سوء مصرف الکل بهبود پیدا خواهد کرد.

با ترک الکل از بروز حوادث دوری کنید

الکل نقش مهمی را در بیشتر آسیب های جدی ناشی از ضربه و همچنین مرگ ناشی از سوختگی، غرق شدگی و قتل ایفا می کند.

همچنین از هر ۱۰ سقوط مرگبار، تصادفات رانندگی و همچنین خودکشی ها، الکل در ۴ مورد از آنها نقش مهمی دارد. برای ایمنی بیشتر نیازی نیست کاملا الکل را کنار بگذارید. با کاهش مصرف الکل به یک سوم می توانید تعداد آسیب ها و روزهای بیماری را کمتر کنید.

حتما مطالعه کنید: الکل

فواید ترک الکل

فواید ترک الکل

با ترک الکل قلب سالم تری خواهید داشت

ممکن است به این موضوع بیندیشید که یک لیوان شراب قرمز یا سایر نوشیدنی های الکلی برای سلامتی قلب شما مفید است. اما این موضوع اصلا درست نیست و سوء مصرف الکل می تواند باعث کاهش فشار خون، چربی موسوم به تری گلیسیرید و همچنین احتمال نارسایی قلبی را افزایش خواهد داد.

ترک الکل موجب بهبودی کبد شما خواهد شد

تصفیه و فیلتر کردن سموم بدن یکی از کارهای کبد است و الکل برای سلول های بدن شما نوعی سم محسوب می شود.

نوشیدن زیاد الکل و سایر مشروبات الکلی ( حداقل ۱۵ استکان نوشیدنی برای مردان و ۸ استکان یا بیشتر برای زنان در هفته ) تاثیرات مخربی بر اندام های بدن خواهد گذاشت و منجر به ابتلا به کبد چرب، سیروز و سایر مشکلات خواهد شد. اما نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که کبد بعد از ترک الکل در مرکز ترک الکل طلوعی دوباره می تواند به مرور زمان خود را ترمیم کرده و حتی از نو بازسازی کند. بنابراین سلامتی جسم و روح ارزش این را دارد که مصرف الکل را کاهش و یا به طور کلی ترک کنید.

کاهش وزن

مصرف یک لیوان آبجو به طور منظم، در حدود ۱۵۰ کالری و یک وعده شراب، حاوی حدود ۱۲۰ کالری است. علاوه بر کالری های خالی، الکل موجب افزایش اشتهای شما می شود. همچنین باعث می شود انگیزه بیشتری برای خوردن داشته باشید و توانایی مقاومت در برابر سیب زمینی سرخ کرده و سایر خوراکی های وسوسه انگیز موجود در منو رستوران را نداشته باشید. بنابراین در زمان ترک الکل، ممکن است با کاهش وزن قابل توجهی روبرو شوید.

بهبود روابط شخصی

نوشیدن الکل به تنهایی و با حجم بالا، باعث ایجاد یک عادت ناسالم خواهد شد و اگر قادر به کنترل آن نباشید، ممکن است منجر به یک بیماری به نام اختلال استفاده از الکل شود. با ترک الکل می توانید روی روابط، کار و سلامتی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. همچنین ممکن است موجب کاهش هر نوع افسردگی و اضطراب شده و در نتیجه عزت نفس را در شما بالا ببرد که افزایش عزت نفس از دیگر فواید ترک الکل می باشد.

فواید ترک الکل

کاهش خطر ابتلا به سرطان

کاهش خطر ابتلا به سرطان

بسیار واضح است که سوء مصرف الکل، احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان از جمله سرطان مری، سرطان دهان، سرطان گلو و سرطان پستان را افزایش خواهد داد و باید بدانید برخی از مطالعات مزایای بالقوه ای را در ترک الکل بیان می کنند، که یکی از این مزایا کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می باشد.

بهبود روابط جنسی

سوء مصرف الکل می تواند باعث ایجاد مشکلات نعوظ در مردان شود و میل جنسی زنان را نیز کاهش دهد یا باعث خشکی واژن شود. بنابراین بهتر است مصرف مشروبات الکلی خود را کاهش دهید و روابط بهتر و عاشقانه تری داشته باشید.

ارتقا کیفیت خواب

در ابتدا با نوشیدن الکل ممکن است احساس خواب آلودگی داشته باشید. اما اگر یک چرت کوتاه بزنید، ممکن است شما را به طور مکرر در طول شب بیدار کند. علاوه بر این، خواب عمیق فرد را دچار اختلال می کند و ممکن است تنفس شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است از الکل دوری کنید.

سوء مصرف الکل و بی خوابی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. زیرا الکل باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب و بیداری شما می شود و همچنین خواب راحت و عمیق شبانه را از شما سلب خواهد کرد. از دیگر عوارض سوء مصرف الکل، ضعیف و شل شدن عضلات گلو است که موجب مبتلا شدن به آپنه خواب (قطع موقتی تنفس در خواب) و خروپف می شود.

اگرچه ممکن است در اوایل ترک الکل با برخی از مشکلات خواب مواجه شوید، اما هرچه بیشتر بتوانید از مصرف الکل دوری کنید (و مجددا بهداشت خواب را بیاموزید و رعایت کنید)، خواب با کیفیت تری خواهید داشت.

با ترک الکل کمتر مریض خواهید شد

گاهی حتی نوشیدن مشروبات الکلی در طی فقط یک دوره، آن هم به میزان زیاد، ممکن است قدرت بدن برای مبارزه با میکروب را به مدت ۲۴ ساعت تضعیف کند. با گذشت زمان، نوشیدن مقدار زیادی الکل موجب می شود تا سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و توانایی بدن برای ترمیم خود کاهش یابد. در نوشیدن مشروبات الکلی صرفه جویی کنید تا به بیماری های مختلف مبتلا نشوید.

حتما مطالعه کنید: تاثیر مصرف الکل بر سیستم ایمنی بدن 

فواید ترک الکل

کاهش فشار خون

کاهش فشار خون

اگر عادت به نوشیدن زیاد الکل دارید و فشار خونتان نیز خیلی بالاست، می توانید با انجام یک کار ساده فشار خون خود را به اندازه نرمال برسانید و آن کار، ترک الکل است. حتی کاهش مصرف نوشیدنی ها به مقدار کم نیز، نتیجه خیلی خوبی خواهد داد. با پزشک خود در مورد فشار خون بالا و پایین خود صحبت کنید. فشار خون طبیعی باید زیر ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۳۰ روی ۸۰ باشد، فشار خون شما بالا است.

حتما مطالعه کنید: تاثیر مصرف الکل بر فشار خون 

با ترک الکل، ذهن خود را خالی کنید

وابستگی و اعتیاد به الکل در فرآیند فکر کردن و یا به خاطر سپردن چیزها اختلال ایجاد می کند. با گذشت زمان، نوشیدن زیاد الکل ممکن است درک شما از فواصل و مقادیر را تحت تاثیر قرار دهد و یا باعث کند شدن و آسیب رسیدن به مهارت های حرکتی شما شود. حتی ممکن است درک احساسات دیگران را برای شما دشوار کند. اما اگر نوشیدن الکل را ترک کنید، به احتمال زیاد مغز شما قادر خواهد بود برخی از این توانایی های از دست رفته را بازیابد.

تاکنون با برخی از فواید ترک الکل آشنا شدیم و در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت اما نکته حائز اهمیت این است که با درمان بخش زیادی از این عوارض، قابل درمان و بهبود می باشند اما برای دست یابی به سلامتی ضروری است تا اقدام به ترک الکل، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک الکل در کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره کنید.

با ترک الکل، پوستی با ظاهری زیباتر خواهید داشت

آیا تاکنون اصطلاح “صورت الکلی” را شنیده اید؟ این اصطلاح عبارتی است که برای توضیح در مورد اثرات سوء مصرف الکل بر روی پوست شما استفاده می شود :

 مویرگ های شکسته روی صورت و بینی شما

 کم شدن آب بدن

 التهاب

 زردی (ناشی از سوء مصرف مزمن و طولانی مدت)

 کاهش میزان کلاژن (که منجر به افتادگی و شٔل شدن پوست می شود)

مصرف زیاد الکل همچنین با بیماری التهابی پوستی، پسوریازیس ارتباط تنگاتنگی دارد. بعد از ترک الکل، به مرور زمان خاصیت ارتجاعی پوست برخواهد گشت و قرمزی و زردی پوست و اطراف چشم به آرامی از بین خواهد رفت.

تناسب اندام

الکل باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری بدن شده و همچنین در متابولیسم بدن اختلال ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، الکل حاوی قندها و کالری های خالی می باشد. در صورت مصرف بیش از حد الکل، ممکن است فقط در یک شب ۶۰۰ کالری یا بیشتر مصرف کنید.

موسسه ملی اعتیاد به الکل و ​​سوء مصرف الکل، نوشیدن زیاد مشروبات الکلی را به عنوان الگویی از مصرف الکل تعریف می کند که غلظت الکل خون (Bac) را در مدت زمان کوتاهی (حدود ۲ ساعت) به ۰٫۰۸ گرم در دسی لیتر می رساند. غلظت الکل خون معمولا در صورت مصرف پنج استکان یا بیشتر نوشیدنی برای مردان و چهار استکان نوشیدنی یا بیشتر برای زنان روی خواهد داد.

قسمت مهم در ترک الکل، نه تنها یادگیری نحوه ترک الکل است بلکه یادگیری نحوه زندگی سالم تر است که شامل تغذیه و ورزش مناسب است. اگرچه افراد مختلف با هم تفاوت دارند، اما رسیدن به وزن سالم برای بسیاری از افرادی که برای مدت زمان طولانی تری هوشیار هستند، یک هدف واقع بینانه می باشد.

بهبود سلامت روان

میزان بالایی از اختلال توام بین سوء مصرف مواد با اختلالات مختلف روانپزشکی، مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی وجود دارد. طبق نظرسنجی ملی در مورد مصرف مواد و سلامتی، ۹٫۲ میلیون از افراد بزرگسال در ایالت متحده در سال ۲۰۱۸ هم بیماری روانی و هم اختلال مصرف مواد را تجربه کرده اند. با وجود این، تقریباً ۶۰٪ از آنها هیچ نوع درمانی دریافت نکردند.

در حالی که دانشمندان رابطه دقیق را تعیین کرده اند، اما ما می دانیم که بسیاری از افراد برای خود درمانی علائم بیماری روانی به الکل و سایر مواداعتیادآور روی می آورند. ما همچنین می دانیم که الکل در واقع موجب تشدید بیماری روانی خواهد شد، بنابراین وقتی نوشیدن الکل را ترک می کنید، این علائم به مرور کاهش خواهند یافت.

ساختن یک سبک زندگی بدون الکل و دستیابی به هوشیاری طولانی مدت، نیاز به تلاش بیشتری نسبت به ترک نوشیدن الکل دارد. اگر نوشیدن الکل را متوقف کرده اید و در مسیر بهبودی به سر می برید، به خودتان تبریک بگویید. با رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ هوشیاری و تلاش برای کسب سلامتی بیشتر، متوجه فواید ترک الکل و بهبودی سلامت روان خود نیز خواهید شد. این امر ممکن است شامل افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین کاهش اضطراب و افسردگی باشد، خصوصا اگر با یک مشکل بهداشت روان همزمان مواجه شده باشید.

حتما مطالعه کنید: افسردگی بعد از ترک الکل 

کلینیک ترک اعتیاد

بهبود سیستم ایمنی بدن

بهبود سیستم ایمنی بدن

الکل، در سیستم ایمنی بدن شما اختلال ایجاد می کند و مانع از تولید کافی گلبول های سفید خون به منظور دفع میکروب ها و باکتری ها می شود. به همین علت بسیاری از افرادی که بیش از حد از مشروبات الکلی استفاده می کنند، تمایل به مبارزه با ذات الریه و سل دارند.

بعد از ترک الکل، سرماخوردگی ها و آنفولانزا و بیماری هایی را که به دلیل نوشیدن مکرر و طولانی مدت الکل در گذشته قادر به اجتناب از آنها نبودید، به راحتی دفع خواهید کرد.

بهبود وضعیت تغذیه

نوشیدن الکل ممکن است باعث شود مواد مغذی بدن شما تحلیل رود. بسیاری از افرادی که مبتلا به اختلال در مصرف الکل هستند دوست دارند “در کنار هر وعده غذایی خود نوشیدنی میل کنند، کمتر از مقدار غذای مورد نیاز بدن که برای تامین کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی” مورد نیاز است بخورند.

سوء مصرف الکل به تنهایی باعث ایجاد اختلال در روند تغذیه می شود و بر هضم، ذخیره سازی، استفاده و دفع مواد مغذی تاثیر خواهد گذاشت. در نتیجه، بسیاری از افرادی که مدت زمان طولانی است که اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی دارند، دچار سوء تغذیه می شوند. هنگام ترک الکل می کنید و تصمیم می گیرید که ذهن خود بر روی روش زندگی سالم تر متمرکز کنید، بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را بهتر جذب و بهبود وضغیت تعذیه از دیگر فواید ترک الکل خواهد بود.

حتما مطالعه کنید: در زمان ترک اعتیاد چه غذایی بخوریم؟ 

کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی

اگر نوشیدن الکل را متوقف کنید، قلب شما قطعاً از شما سپاسگزار خواهد بود. افرادی که بیش از حد از مشروبات الکلی استفاده می کند نسبت به کسانی که الکل نمی نوشند، احتمال اینکه در حدود ۲۴ ساعت دچار بیماری های قلبی و عروقی شوند دو برابر و در طول یک هفته شش برابر بیشتر است.

دانشمندان با تلاش بسیار و تحقیقات علمی فراوان به این نتیجه رسیده اند که سوء مصرف الکل با یکی از مشکلات قلبی زیر ارتباط تنگاتنگی دارد. این بیماری ها شامل موارد زیر است:

 فیبریلاسیون دهلیزی

 نارسایی قلبی

 سکته هموراژیک

 سکته مغزی ایسکمیک

 سکته قلبی

بهبود حافظه و تمرکز

سوء مصرف الکل باعث کوچک شدن هیپوکامپ (قسمتی از دستگاه کناره ای [سیستم لیمبیک] مغز که مرکز یادگیری و حافظه می باشد) می شود که برای حافظه و یادگیری بسیار ضروری می باشد. اجتناب از مصرف الکل در طول چند ماه تا یک سال ممکن است به تغییرات ساختاری مغز این امکان را بدهد که تا حدودی درست شود. ترک الکل همچنین ممکن است تأثیرات منفی مهارت های تفکر مانند مهارت حل مسٸله، حافظه و توجه را معکوس کند.

مرکز ترک اعتیاد

مشکلات ناشی از سوء مصرف الکل

مشکلات ناشی از سوء مصرف الکل

نوشیدن زیاد مشروبات الکلی به سلامت جسم و روان شما آسیب خواهد رساند و خطر ابتلا به مشکلات زیر را افزایش خواهد داد:

 هپاتیت ناشی از مصرف بیش از حد الکل

 آریتمی (بی نظمی در ضربان قلب)

 سیروز ( التهاب شدید کبد)

 پانکراتیت (ورم لوزالمعده)

 فیبروز (تصلب بافت ها)

 از دست دادن شنوایی

 بیماری های مقاربتی

 مشکلات گوارشی

 فشار خون بالا

 افسردگی

 زوال عقل

 اضطراب

 سرطان

 سکته

تحقیقات مختلف نشان می دهد که برخی از آسیب هایی که به مغز، کبد، سیستم قلبی عروقی و روده وارد می شود به محض ترک الکل و بهبودی ناشی از اختلال مصرف الکل، به مرور زمان بهبود خواهد یافت. همانطور که الکل از بدن شما خارج می شود و شما برخی از عادت های سالم را جایگزین عادت های بد می کنید، احساس بهتری خواهید داشت، حتی شاید بهتر از سالهای قبل شوید. بخصوص بعد از اینکه دوران سخت علائم ترک الکل را پشت سر گذاشتید، شاهد بهبود در وضعیت سلامت جسمانی و روانی خود و فواید ترک الکل خواهید شد.

کلینیک ترک الکل

ترک مصرف الکل

ترک مصرف الکل

اگر دچار وابستگی و اعتیاد به مصرف الکل هستید، اگر به یکباره الکل را ترک کنید، ممکن است بدن شما در ابتدا این مسٸله را نپذیرد. ممکن است ناگهان شروع به عرق سرد ریختن کنید یا دچار افزایش ضربان قلب شوید و همچنین حالت تهوع، استفراغ، لرزش دست و اضطراب شدید داشته باشید.

بعضی از افراد حتی دچار تشنج و یا توهم می شوند. به همین جهت بستری در مرکز ترک الکل طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک الکل تهران و دریافت خدمات درمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک الکل می تواند کمک بسیاری به شما کند. اما اگر به هر دلیل تمایل به بستری در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره را ندارید، می توانید از خدمات ترک اعتیاد در منزل، که یکی از خدمات ارائه شده توسط مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد بهره گیرید و تحت نظر درمانگران متخصص ترک اعتیاد در منزل خود اقدام به درمان و ترک اعتیاد نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فواید ترک الکل اشاره کردیم و گفتیم بسیاری از عوارض ناشی از سوء مصرف آن پس از درمان قابل بهبود هستند بنابراین اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال تلاش برای ترک الکل هستید، مشاورین، روانپزشک متخصص ترک الکل و تیم روانشناسی مرکز ترک الکل طلوعی دوباره آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و مراحل درمان خود می توانید با مشاورین کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره تماس حاصل فرمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۰۴
Amir esmaeilzadeh

عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل

عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: برخی از ترکیبات هستند که وقتی با هم استفاده میشوند بسیار مفید هستند، مانند کره بادام زمینی و ژله، اما ترکیب و مصرف همزمان برخی از آنها مانند مواد مخدر و الکل پیامد های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت به همین جهت در این مقاله به بررسی عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل خواهیم پرداخت.

متاسفانه به نظر می رسد در تمامی جوامع، مصرف این ترکیب فوق العاده خطرناک و کشنده، روز به روز بیشتر میشود. متادون یکی از داروهایی است که معمولاً به همراه الکل مصرف می شود. حتی مصرف متادون به تنهایی، می تواند خطرناک باشد، چه برسد به این که با الکل ترکیب و مصرف شود که بسیار خطرناک تر خواهد بود.

مهمترین سوالی که در ذهن خطور می کند این است که: عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل می باشد؟ چه چیزی باعث می شود این ترکیب، بسیار خطرناک شود؟ اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال دست و پنجه نرم کردن با ترک اعتیاد به متادون و یا الکل هستید، متخصصان ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما هستند.

مرکز ترک اعتیاد

متادون چیست؟

متادون چیست؟

متادون یک نوع مواد مخدر افیونی است که اغلب برای تسکین درد تجویز می شود. به عنوان داروی مسکنی که توسط پزشک تجویز می شود، سیستم عصبی مرکزی را دچار رکود می کند، که به طور اساسی نحوه واکنش بدن نسبت به درد را تغییر می دهد. همچنین معمولاً در مرحله ترک اعتیاد به مواد مخدر مثل ترک هروئین توسط برخی از مراکز درمانی استفاده می شود، زیرا موجب کاهش علائم ترک می شود.

توصیه:

به هیچ عنوان مصرف متادون جهت ترک اعتیاد به مواد مخدر را توصیه نمی کنیم. سوء مصرف متادون سبب ایجاد وابستگی شدید جسمانی و روانی به این شبه مخدر خواهد شد که ترک متادون از سایر مخدرها دشوارتر خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست و ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟

سوء مصرف متادون عوارض جانبی مختلفی دارد که در بخش بعدی به طور مفصل در مورد آن توضیح خواهیم داد. همچنین بسیاری از بیماری ها هستند که ممکن است در اثر مصرف متادون بغرنج شده و در فرآیند درمان ایجاد اختلال کند، مانند بیماری های قلبی، آسم شدید و عدم تعادل الکترولیت ها. به همین دلیل است که استفاده از این دارو فقط باید با تجویز پزشک در موارد خاص و بر طبق دستورالعمل و اجتناب از ترکیب آن با سایر مواد از جمله الکل صورت پذیرد.

عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل

عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل

عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل

حتی اگر از متادون طبق دستورالعمل پزشک استفاده شود، اثرات مخرب و زیان آور خود را روی بدن و مغز خواهد گذاشت. همچنین مصرف الکل به میزان زیاد، ممکن است منجر به پیامدهای زیانبار، خطرناک و حتی کشنده شود. در واقع، بر طبق مطالعات انجام شده توسط موسسه ملی سوء مصرف الکل و اعتیاد به الکل (NIAAA)، برآورد می شود که سالانه 88000 نفر (تقریباً 62000 مرد و 26000 زن) از طریق بیماری های مرتبط با الکل جان خود را از دست می دهند و الکل به عنوان چهارمین علت اصلی قابل پیشگیری از مرگ در ایالات متحده محسوب می شود.

علی رغم خطرات احتمالی، این دو ماده هنوز هم توسط بسیاری از افراد به طور ترکیبی و همزمان با هم استفاده می شوند که منجر به خطرات احتمالی بیشتری خواهد شد. برخی از اثرات زیانبار و جبران ناپذیر استفاده از متادون و یا الکل به شرح زیر است:

  • تنفس ضعیف (متادون)
  • تعریق زیاد (متادون)
  • تشنج (متادون)
  • خستگی بیش از حد (متادون)
  • اختلالات گفتاری (الکل)
  • قضاوت نادرست (الکل)
  • حالت تهوع و استفراغ (هر دو)
  • تاری دید (هر دو)
  • سرگیجه یا خواب آلودگی (هر دو)
  • غش و یا بیهوشی (هر دو)

مواردی که ذکر کردیم، تنها عوارض جانبی کوتاه مدت استفاده از این مواد مخدر بود که به طور کلی در نظر گرفته می شود. اما در مصرف بیش از حد الکل، می توان به چند عارضه جانبی داخلی و طولانی مدت استفاده از این مواد اشاره کرد که شامل سیروز، فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب می باشد. البته، بدترین عارضه جانبی ممکن برای استفاده از هر ماده، مرگ باشد که نتیجه مستقیم سایر عوارض است. به عنوان مثال تنفس ضعیف که بیش از حد ضعیف شود.

خطرات ناشی از مصرف همزمان متادون و الکل

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، اثرات زیان آور مصرف متادون و الکل جداگانه حتی بدون ترکیب کردن این مواد می تواند بسیار جدی باشد. متاسفانه، این امر باعث نخواهد شد که افراد در هنگام مصرف متادون از الکل استفاده نکنند. یکی از دلایل این امر ممکن است این باشد که فرد قبل از تجویز متادون، الکل مصرف کرده باشد، بنابراین فرد احساس می کند که ادامه این کار مشکلی برای او ایجاد نخواهد کرد. دلایلی که متادون و الکل هرگز نباید با هم ترکیب شوند به شرح زیر است:

  • هر دوی این مواد بر مغز و سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند، بنابراین ترکیب این دو باهم، اثرات زیانبار بر مغز و سیستم عصبی را افزایش می دهد.
  • متادون می تواند اثرات الکل را در برخی افراد افزایش دهد، که ممکن است منجر به مسمومیت با سرعت بیشتری شود.
  • ترکیب متادون و الکل، که هر دو عامل کاهنده میزان فعالیت سیستم عصبی یا عضلات هستند، می تواند منجر به مشکلات تنفسی، کند شدن ضربان قلب، کما و حتی مرگ شود.

مرکز ترک اعتیاد

ترک متادون و ترک الکل

ترک متادون و ترک الکل

در ابتدای مقاله به عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل پرداختیم. اگر شما یا یکی از عزیزانتان به متادون اعتیاد دارید و یا مبتلا به سوء مصرف الکل هستید، خواه جداگانه و یا ترکیبی از هردو، باید در اسرع وقت به دنبال درمان آن باشید. بسیاری از عوارض سوء مصرف متادون و الکل کاملاً قابل درمان و برگشت پذیر هستند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که به دنبال یاری گرفتن از افراد متخصص باشید. کلینیک ترک اعتیاد آکسون برنامه های درمانی مختلفی را ارائه می دهد که به مشکلات مختلف سوء مصرف مواد از جمله ترک متادون و ترک الکل می پردازد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بازگشت به سلامتی همین امروز با کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید و با یکی از متخصصان آموزش دیده ما در این زمینه مشورت کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف هم زمان متادون و الکل پرداختیم و بیان کردیم که مصرف همزمان این مواد، عوارض جبران ناپذیری همچون مرگ برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت به همین جهت تنها راه جلوگیری از بروز این عوارض ترک متادون و ترک الکل تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۴۷
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم آبکاری رینگ فولادی با فانتاکروم[/caption]

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری بر روی رینگ فولادی خودرو

فانتاکروم جدیدترین استاندارد آبکاری پاششی در جهان می باشد و بسیاری از صنعتگران به دلیل مزایای خارق العاده این دستگاه نسبت به روش های سنتی آبکاری که در مقاله مزایای فانتاکروم نسبت به روش‌ های سنتی آبکاری، به آن پرداخته ایم اقدام به استفاده از این دستگاه کرده اند.

حتما مطالعه کنید: مزایای فانتاکروم نسبت به روش‌ های سنتی آبکاری

یکی از اصلی ترین کاربردهای دستگاه فانتاکروم آبکاری قطعات داخلی و خارجی خودرو می باشد. به کمک فانتاکروم میتوانید به سادگی در طی مدت زمان کوتاهی اقدام به آبکاری تمامی بخش های خودرو کنید تا علاوه بر حفظ زیبایی آنها مقاومت آنها را در برابر خوردگی نیز افزایش دهید.

چرا که یکی از مزیت های آبکاری با این دستگاه افزایش مقاومت جسم آبکاری شده در برابر خوردگی می باشد.

از دیگر مزیت های استفاده از فانتاکروم میتوانیم به امکان انجام آبکاری در طیف های رنگی مختلف اشاره کنیم که خود میتواند یکی از دلایلی باشد که تمایل صنعتگران را به استفاده از این دستگاه باشد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید رینگ های فولادی به خوبی توسط این دستگاه آبکاری شده اند و ظاهری بسیار جذاب به خود گرفته اند.

فانتاکروم

آبکاری رینگ ماشین با فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۴۵
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: اعتیاد به الکل، بیماری پیچیده ای است و علم پزشکی به تازگی شروع به درک آن کرده است. درمان اعتیاد به الکل امر ساده ای نیست و بخاطر ایجاد وابستگی شدید جسمانی و روانی حتما باید در کلینیک ترک الکل و زیر نظر روانپزشک متخصص ترک الکل و کاردرمانی جهت کنترل علائم ترک الکل انجام شود. داروهای خانگی که برای ترک الکل در منزل استفاده می شود آنچنان شواهد، پایه و اساس علمی ندارند که بتوان از تاثیر مصرف آنها در ترک اعتیاد به الکل در خانه حمایت کرد و حتی ممکن است آسیب هایی به بدن وارد کنند که بیشتر از تاثیر مثبت آنها در دوره ترک اعتیاد به الکل در منزل باشد.

آیا درمان های خانگی برای ترک اعتیاد به الکل موثر هستند؟

برخی افراد از درمان های خانگی به عنوان روشی برای جلوگیری از وسوسه شدن در برابر مصرف الکل استفاده می کنند. برخی از آنها به درمان های خانگی روی می آورند چون تمایلی به استفاده از دارو های شیمیایی ندارند. افراد ممکن است در برابر درمان، از خود مقاومت نشان دهند، به دلیل اینکه از گفتگو با پزشک در مورد مشکل خود خجالت می کشند. آنها در واقع ممکن است نسبت به دارو بی اعتماد باشند و یا دید خوبی نسبت به درمان پزشکی نداشته باشند.

برای درک مشکلات و سختی های اعتیاد به الکل، فرد باید با اصطلاحات مختلفی که در درمان اعتیاد به الکل به کار می رود آشنا شود. زمانی می توانیم بگوییم فرد به الکل اعتیاد دارد که بیشتر از حد معمول الکل مصرف کند. سوء مصرف الکل ممکن است منجر به پیامدهای کوتاه مدتی مانند مسمومیت با الکل، یا پیامدهای طولانی مدت مانند فشار خون بالا و سکته مغزی شود.

وابستگی به الکل زمانی صورت می گیرد که سلولهای بدن به وجود الکل عادت کرده باشند و زمانی که فرد نوشیدن الکل را متوقف میکند، علائم ترک الکل را تجربه کند. اعتیاد به الکل، که اختلال در مصرف الکل نیز نامیده می شود، نوعی رفتار است که در آن فرد با وجود اینکه به عواقب آن آگاه است به نوشیدن الکل ادامه می دهد، حتی اگر از نوشیدن آن لذت نبرد.

برخی از داروهای خانگی ممکن است باعث کاهش حرص و ولع فرد در مصرف الکل شوند و علائم کوتاه مدت “خماری” را درمان کنند، اما به مشکل اساسی که اعتیاد به الکل می باشد نخواهد پرداخت. علاوه بر این، در صورتی که درمان خانگی مفید واقع نشود، ممکن است فرد وسوسه شود که دوباره به نوشیدن خود ادامه دهد.

ترک الکل در منزل

ترک الکل در منزل

آیا ترک الکل در منزل ایمن می باشد؟

برخی از افراد معمولاً بدون نظارت پزشک اقدام به درمان های خانگی برای ترک الکل می کنند و گاه از مراجعه به مرکز ترک الکل خودداری می کنند. با این وجود، محیط های غیر پزشکی ممکن است برای روند ترک الکل، ایمن نباشند. ممکن است الکل در دسترس فرد و آماده برای استفاده باشد و دوستان و خانواده نیز تلاش کنند تا برای کمک به ترک الکل فرد، توصیه های پزشکی غیر مفیدی به او ارائه دهند.

اعتیاد به الکل غیرقابل پیش بینی است و برای اطلاع از اینکه، چه چیزی برای ترک الکل مفید است و در روند ترک الکل چه عواملی ممکن است باعث آسیب بیشتر به فرد شود، نیاز به کسب سالها تجربه پزشکی و آموزش می باشد. ما در کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک الکل تهران با داشتن روانپزشک متخصص ترک الکل، تیم مجرب روانشناسی و ارائه خدمات درمانی بصورت شبانه روزی با حضور پزشک مقیم و تیم پرستاری، آمادگی خود را جهت درمان شما یا عزیزانتان با بهترین روش ترک الکل اعلام می داریم.

اگرچه برخی از “تحقیقات خانگی” ممکن است ایده هایی را در مورد انتظارات فرد در زمان ترک الکل ارائه دهند، اما باید بدانیم که نحوه بروز اعتیاد در افراد مختلف، متفاوت می باشد.

عواملی مانند تفاوت در ژنتیک، سبک زندگی، مدت زمان اعتیاد و سلامت روان ممکن است باعث شود که تجربه ترک الکل برای هر فرد منحصر به فرد باشد. نحوه برخورد بدن و ذهن یک فرد در برابر محرومیت از الکل ممکن است متفاوت از واکنش فرد دیگر باشد. کسانی که دنبال این هستند که در منزل خود و بدون نظارت پزشک الکل را ترک کنند، باید بدانند که ترک الکل ممکن است شامل عوارض جدی و خطرناکی مانند جنون و هذیان گویی ناشی از ترک الکل باشد.

افرادی که هیچ آموزش پزشکی در این زمینه ندیده اند قادر به کنترل این تفاوت نیستند و حتی ممکن است در واقع از وجود چنین اختلافاتی آگاهی نداشته باشند. وقتی اتفاقی می افتد که خارج از درک آنها است (به عنوان مثال، ترک الکل بیمار طبق خواسته و برنامه او پیش نمی رود)، ممکن است هیچ ایده ای برای نحوه واکنش نسبت به آنها نداشته باشند. در بدترین حالت، آنها ممکن است کاری را انجام دهند که زندگی بیمار را بیش از پیش به خطر بیندازد.

مرکز ترک اعتیاد

نحوه درمان بیماران مبتلاء به سوء مصرف الکل

نحوه درمان بیماران مبتلاء به سوء مصرف الکل

برای بدست آوردن نتایج مطلوب و مطمئن، درمان اعتیاد را باید در یک محیط امن و تحت کنترل و به دور از عوامل حواس پرتی و وسوسه های زندگی انجام داد که پیشنهاد ما بستری در مرکز ترک الکل طلوعی دوباره می باشد.

در کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره، درمان با جدیدترین روش ترک الکل انجام می پذیرد و فرد مبتلا به سوء مصرف الکل در زمان ترک، تیمی متشکل از متخصصان پزشکی باتجربه را در کنار خود دارد که برای شناسایی و رفع مشکلاتی که در زمان ترک و درمان بوجود می آیند، به موقع وارد عمل می شوند تا بیمار با بهترین شرایط جسمانی و روانی اقدام به ترک الکل کند.

در صورت ترک الکل در خانه، ممکن است الکل در دسترس فرد قرار داشته باشد و یا به راحتی قابل دستیابی باشد. این امر، روند ترک الکل را با چالش های زیادی روبرو کرده و در نتیجه احتمال اینکه این فرآیند با شکست مواجه شود، زیاد خواهد بود. همچنین ممکن است در خانه چندین عامل وسوسه انگیز برای برگشت دوباره به سوی الکل وجود داشته باشد که در روند کار اختلال ایجاد کند.

ما در کلینیک طلوعی دوباره، تمام سعی خود را می کنیم که تمام شرایط برای ترک بیمار در بهترین شرایط باشد و پس از ترک الکل جهت جلوگیری از برگشت دوباره بیمار بسوی مصرف الکل از درمان پیشرفته ایمپلنت نالتروکسان استفاده می کنیم. نالتروکسان گیرنده‌های مغز را مسدود می‌کند، در نتیجه مصرف‌کننده حالت سرخوشی پس از مصرف الکل را احساس نمی‌کند و به همین دلیل تمایل به مصرف دوباره الکل را نخواهد داشت.

حتما مطالعه کنید: ایمپلنت نالتروکسان

در زمان قطع مصرف الکل توسط بیمار، علائم ترک بروز می کند به همین دلیل ترک الکل در منزل توصیه نمی شود. برخی از علائم ترک الکل شامل موارد زیر باشد:

 اضطراب و عصبی بودن

 گیجی

 افسردگی

 سردرد

 کج خلقی

 بی اشتهایی

 تغییرات خلق و خو

 تهوع و استفراغ

 کابوس

 افزایش ضربان قلب

 لرزش

 تعریق

 خستگی

 لرزش دست ها یا سایر اعضای بدن

 مشکلات خواب

اگر بیمار زیر نظر پزشک اقدام به ترک الکل نماید این عوارض توسط پزشک کنترل و بهبود پیدا خواهد کرد. داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود، دارای شواهد و مدارک کافی علمی برای مصرف در درمان اعتیاد به الکل می باشند اما درمان های خانگی اغلب از طریق گفتاری که دهان به دهان بین مردم چرخیده است، ترویج می یابد و دارای هیچگونه شواهد و مدارک کافی علمی نمی باشد.

یکی دیگر از مسائل ضروری در درمان اعتیاد به الکل، محیط مناسب است. اطرافیان فرد بیمار ممکن است این موضوع را درک نکنند که چیز ساده ای مثل نشستن روی همان صندلی که نوشیدنی الکلی مصرف می کردند، ممکن است در روند ترک الکل آنها اختلال ایجاد کند. مغز به گونه ای طراحی شده که مسائل مختلف را به هم ارتباط می دهد و کارهایی که فرد در هنگام نوشیدن الکل عادت به انجام آنها داشته و احساسات خوبی که در آن زمان تجربه کرده است را به او یادآوری می کند.

ترک الکل در یک محیط کنترل شده، شانس موفقیت در درمان را چند برابر خواهد کرد، زیرا هیچ عادت آموخته شده ای (یا امکان دسترسی به الکل) در محیط درمانی وجود ندارد.

کلینیک ترک اعتیاد

رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل

رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل

یکی از مزایای ترک الکل که تحت نظر پزشک صورت می گیرد، رژیم غذایی سالم و منظم می باشد. یکی از اساسی ترین فاکتور های ترک الکل که پرت کردن حواس فرد می باشد، ممکن است در تمرکز روی تغذیه مناسب در هنگام ترک الکل در منزل اختلال ایجاد کند و این روند را با چالش هایی مواجه کند. افرادی که مبتلا به اختلال مصرف الکل هستند، به علت تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین های گروه B مانند تیامین دوره درمان طولانی تری را باید سپری کنند. تغذیه مناسب، احتمال موفقیت آمیز بودن دوره درمان و ترک الکل را چندین برابر خواهد کرد.

عوارض شایع ترک اعتیاد شامل حالت تهوع، استفراغ و اسهال است که موجب می شود بدن با کمبود آب مواجه شود. کمبود آب در هنگام ترک الکل موجب تشدید سایر علائم مانند لرزش و تشنج می شود. تغذیه مناسب و آبرسانی کافی در روند ترک الکل بسیار ضروری است. ما در مقاله برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟ به طور کامل به بررسی رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

پزشکان در مراکز درمان سوء مصرف مواد، باید در طول مراحل ترک مواد مخدر و الکل، به تغذیه مناسب توجه خاصی داشته باشند. در زمان ترک مواد و الکل در منزل، ممکن است فرد انرژی و ظرفیت لازم برای تمرکز روی هر یک از مراحل درمان خود را نداشته باشد. علائم بهبودی و ترک موجب می شود تهیه وعده های غذایی سالم و مقوی با چالش هایی مواجه شود.

تاثیر روان درمانی در ترک الکل

یکی از مولفه های مهم در فرآیند ترک مواد مخدر و الکل، روان درمانی و مشاوره است. یکی از نمونه های روان درمانی که برای فرآیند ترک الکل و مواد مخدر به کار برده می شود، رفتار درمانی شناختی (CBT) نام دارد که در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، این روش درمانی، مبنای اصلی درمان روانی بیماران توسط کادر روانشناسی می باشد.

رفتار درمانی شناختی (CBT) واکنش های عاطفی فرد نسبت به وقایع مختلفی که برای او اتفاق می افتد را مورد ارزیابی قرار می دهد و به فرد کمک می کند تا منطقی بودن یا نبودن این واکنش ها را بررسی کنند. رفتار درمانی شناختی (CBT) به افراد کمک می کند تا واکنش های خود در برابر عوامل استرس زایی که بر سر راه آنها قرار می گیرد را تشخیص داده و گزینه های بهتری را برای نشان دادن واکنش در برابر این عوامل انتخاب کنند.

فرد معتاد به الکل و مواد مخدر نمی تواند به تنهایی رفتار درمانی شناختی (CBT) را بر روی خود انجام دهد و بنابراین این روش را نمی توان در یک برنامه درمان خانگی گنجاند. حتی اگر فرد مراحل اولیه ترک الکل را پشت سر گذاشته باشد، رفتار اعتیاد آور اصلی هنوز هم تاثیرات خود را خواهد گذاشت، مگر اینکه توسط یک روانپزشک متخصص و آموزش دیده تحت نظر و درمان قرار گیرد.

حتما مطالعه کنید: رفتار درمانی شناختی (CBT)

ترک الکل در منزل

پیشگیری از عود اعتیاد به الکل

پیشگیری از عود اعتیاد به الکل

برنامه های توانبخشی پزشکی طوری طراحی شده اند که شامل ترک الکل تحت نظر پزشک، درمان اعتیاد و در نهایت، مراقبت های بعدی و همچنین پیشگیری از عود باشد. داروهای خانگی اغلب سعی می کنند تنها درمان و ترک الکل را مد نظر قرار دهند، اما در درمان طولانی مدت و پیشگیری از عود آنچنان موفقیت آمیز عمل نکرده اند.

به منظور رسیدن به بهبودی دائمی و پایدار در اختلال مصرف الکل باید برنامه حمایتی مناسبی وجود داشته باشد. مرکز ترک الکل طلوعی دوباره با تنظیم برنامه های توانبخشی، این نوع آموزش ها را برای بیماران در نظر گرفته است و به فرد کمک می کند تا عود های بعدی را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری کنند. برنامه ریزی عود بیماری شامل پیش بینی و مدیریت شرایط استرس زای احتمالی قبل از شروع عود و استفاده از یک برنامه زندگی هوشیارانه می باشد.

سخن پایانی:

ترک الکل و مواد مخدر به تنهایی و بدون نظارت پزشک ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما ارزش آن را ندارد که خود را در یک مسیر فوق العاده خطرناک قرار دهید. در عوض میتوانید با همکاران ما در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید. آنها دوره های تخصصی مربوط به مراقبت های جسمانی و روانی را گذرانده اند و اینک دوشادوش شما و عزیزانتان ایستاده اند و به سوالات شما در مورد درمان مناسب برای ترک الکل و اینکه چرا داروهای خانگی برای ترک اعتیاد به الکل موثر نیستند، پاسخ خواهند داد. تنها با یک تماس تلفنی می توانید سلامتی و بهبودی خود و عزیزانتان را با در اختیار قرار دادن مسئولیت این امر خطیر به افرادی که نحوه یاری رساندن به شما را بهتر می دانند، تضمین کنید.

عدم قبول مسئولیت پزشکی

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با هدف بهبود کیفیت زندگی آن دسته از افرادی که با مشکلات سلامت روان و اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می کنند، با محتوایی مبتنی بر واقعیت در مورد ماهیت شرایط بهداشت رفتاری، گزینه های درمان و نتایج مربوط به آنها، آماده خدمات رسانی به شما و عزیزانتان می باشد. ما تلاش می کنیم تا مطالبی را انتشار دهیم که توسط متخصصان پزشکی دارای مجوز، مورد مطالعه، استناد، ویرایش و بررسی قرار گرفته شده باشد. اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم را نباید جایگزین توصیه های پزشکی و همچنین تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای قرار دهید. همچنین نباید تنها به مطالبی که در این مقاله برای شما بیان کردیم استناد کنید، بلکه در صورت لزوم به پزشک و یا مراکز ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد واجد شرایط مراجعه کرده و از تجویز و توصیه های آنها استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۴۴
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم

آبکاری ظروف تزئینی با فانتاکروم

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری بر روی ظروف تزئینی

به کمک فانتاکروم میتوانید ظروف تزئینی خود را آبکاری کنید و ظاهری خاص و منحصر بفرد به آنها ببخشید تا به این واسطه بتوانید کیفیت پذیرایی خود را با بهترین کیفیت ارتقا دهید و ظاهری جذاب به آن ببخشید، چرا که دستگاه فانتاکروم، امکان انجام آبکاری بدون حد و مرز را به ما میدهد تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن تمامی ظروف تزئینی خود را شخصی سازی کنید. فانتاکروم، هیج محدودیتی ندارد و میتوانید به سادگی هر جسم از هر جنسی که باشد را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید.

فانتاکروم

آبکاری ظروف تزئینی با فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۰۲
Amir esmaeilzadeh