معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

ترک شربت اپیوم

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۷ ق.ظ

کلینیک ترک اعتیاد

ترک شربت اپیوم

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شربت اپیوم مخدری بسیار اعتیاد آور است که تمامی آلکالوئید‌های کدئین، مرفین و تریاک را دارا می باشد به همین جهت مصرف آن عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و ترک شربت اپیوم نیازمند درمان تخصصی در مرکز ترک اعتیاد تحت نظر مشاورین و روانشناسی و روانپزشکی می باشد که در مقاله شربت تریاک چیست؟ به بررسی مفصل آن پرداخته ایم اما با توجه به اهمیت این موضوع و افزایش مصرف این مخدر و سوالات متعدد شما عزیزان در رابطه با ترک شربت اپیوم از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون در این مقاله به بررسی نحوه ترک این مخدر پرداخته ایم اما برای داشتن اطلاعات کافی از نحوه ترک شربت اپیوم ابتدا ضروری است که با این مخدر و دلایل و موارد مصرف آن آشنا باشید.

حتما مطالعه کنید: شربت تریاک چیست؟

شربت اپیوم چیست ؟

اپیوم که با نام هایی همچون تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز شناخته می شود از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان عموم مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته شده است اما در واقع به دلیل بالا بودن غلظت مرفین خود یک ماده مخدر به حساب می آید و مصرف آن می تواند باعث اعتیاد و وابستگی مصرف کننده شود.

شربت اپیوم

شربت اپیوم

دلایل و موارد مصرف شربت اپیوم چیست؟

این دارو به دلیل دارا بودن تمام آلکالوئیدهای مرفین، کدئین و تریاک حالت سرخوشی ایجاد میکند و از این نظر یک داروی مُسکن به حساب می آید و بنا بر تشخیص پزشک برای رفع درد و همچنین در بعضی موارد درمان اسهال در بزرگسالان نیز تجویز میشود. برخی افراد که به مواد اعتیاد آور دیگر مانند تریاک یا هروئین اعتیاد دارند برای ترک ماده مخدر قبلی، خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت میکنند و پس از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی رویه آن دچار سوء مصرف می شوند. در واقع این دسته از افراد با این کار یک ماده مخدر را با یک ماده مخدر دیگر جایگزین کرده اند که عوارض جسمی جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.
در مواردی هم دیده شده که برخی افراد برای تسکین دردهای خود به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این شربت استفاده کرده اند و پس از مصرف طولانی مدت دچار سوء مصرف شده و درنتیجه دچار اعتیاد به مصرف به این شربت شده اند.
در هر دو مورد بالا استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک باعث اعتیاد به مصرف این مخدر شده است. نتیجه این که هرگونه مصرف این شربت بدون تجویز و نظارت پزشک توصیه نمیشود.

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف شربت اپیوم

عوارض شربت اپیوم چیست؟

مصرف اسن مخدر عوارض مخرب و جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد که این عوارض بسته به شرایط جسمانی و سلامت مصرف کننده، دوز و مدت زمان مصرف بسیار متفاوت می باشد اما برخی از متداول ترین عوارض مصرف شربت اپیوم عبارتند از:

  • خارش
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • یبوست
  • بی اشتهایی
  • خشکی دهان
  • نارسایی تنفسی
  • اوردوز

مرکز ترک اعتیاد

ترک اپیوم

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

کبد بزرگترین و پرکارترین عضو داخلی بدن است که مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی تبدیل میکند . همچنین نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها و سم زدایی از بدن انجام میدهد.  مصرف شربت تریاک یا استفاده از تریاک به شکل کشیدنی ممکن است خود به تنهایی باعث بیماری های کبدی مانند کبد چرب نشود ولی احتمال ابتلای افرادی که مستعد بیماری های کبدی هستند را تا 3 برابر افزایش میدهد و برای افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند بیماریشان را تشدید میکند.

مصرف شربت تریاک برای درمان کبد چرب

یکی از باورهای سنتی و اشتباه افراد برای درمان بیماری کبد چرب استفاده از تریاک چه به صورت شربت و چه به صورت کشیدنی است. استفاده از شربت تریاک علاوه بر تشدید کبد چرب ممکن است باعث بروز بیماری های سرطان نیز شود.
ضروری است که بدانید یکی از موارد منع مصرف شربت اپیوم برای افراد دارای بیماری های کبدی مانند کبد چرب است.

 

ترک اپیوم چند روز طول میکشد ؟

همانطور که توضیح داده شد شربت اپیوم به دلیل وجود آلکالوئید های تریاک، بسیار اعتیاد آور است و درمان و ترک شربت اپیوم نیازمند بستری در کلینیک ترک اعتیاد میباشد. میزان مصرف این شربت هر چقد که باشد برای ترک آن باید به پزشک متخصص و مرکز ترک اعتیاد مراجعه تا مدت زمان بستری با توجه به نظر پزشک تعیین شود. مرحله ابتدایی ترک شربت اپیوم، سم زدایی می باشد. مدت زمان بستری برای ترک شربت اپیوم با توجه به میزان مصرف شربت و نظر پزشک تعیین میشود.
سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر روانپزشکان متخصص ترک اعتیاد به سه روش سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع (RD) و سم زدایی فوق سریع (UROD) انجام میشود.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی

همانطور که گفته شد مدت زمان بستری با توجه به نظر پزشک تعیین میشود که در اینجا مدت زمان تقریبی بستری برای سم زدایی شربت اپیوم به شرح زیر است:

  • مصرف کمتر از 1.5 گرم در روز درمان به صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و 3 روز بستری
  • مصرف بین 1.5 الی 2 گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و 1 شب بستری اضافه
  • مصرف بین 2 الی 3 گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و 2 شب بستری اضافه
  • مصرف بیش از 3 گرم در روز درمان به صورت تدریجی  10 الی 14 روز بستری

در خصوص سم زدایی فوق سریع باید به این نکته توجه داشت که این روش فقط برای افراد زیر 40 سال و بدون هیچگونه بیماری قلبی و گوارشی باشد. خدمات سم زدایی بدن یکی از خدمات کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد که زیر نظر متخصصان درمان اعتیاد و پرستاری شبانه روزی انجام میشود. درمان جسمی مرحله اول درمان اعتیاد است، در کلینیک ترک اعتیاد آکسون علاوه بر درمان جسمی متخصصان روانشناسی اقدام به درمان روانی فرد بیمار حین درمان میکنند و این جلسات مشاوره و روان درمانی به جهت جلوگیری از لغزش و برگشت دوباره فرد به مصرف شربت اپیوم ادامه خواهد داشت.

قطع ناگهانی و خودسرانه شربت اپیوم چه عوارضی دارد ؟

ترک اعتیاد یک درمان تخصصی است و ترک خودسرانه و غیراصولی آن عوارض جسمی و روحی به مراتب شدید و جبران ناپذیری بر سلامت فرد دارد.
افرادی که اقدام به قطع مصرف ناگهانی میکنند علاوه بر آسیب های جسمی ناشی از ترک خودسرانه در معرض خطر مصرف مجدد یا همان لغزش دوباره به سمت اعتیاد هستند و افرادی که به مصرف دوباره این شربت اقدام میکنند نسبت به دفعه اول میزان بیشتری مصرف خواهند کرد.

از کجا بفهمیم به مصرف شربت اپیوم اعتیاد پیدا کرده ایم ؟

اگر فردی دچار سوء مصرف شربت تریاک شود پس از مدتی بدون مصرف این شربت نمیتواند به روال عادی زندگی خود ادامه دهد و برای تهیه این شربت به هر اقدامی دست میزند. اگر فرد پس از مصرف نکردن این شربت دچار تشویش ذهنی، بی قراری، عدم تمرکز، بدن درد و خماری شود به این معناست که فرد به آن اعتیاد پیدا کرده است و باید برای ترک شربت اپیوم اقدام کند. ولی برای هرگونه تشخیص به اعتیاد میبایست به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه نمایید تا با انجام آزمایشهای مختلف و بررسی روانپزشک متخصص ترک اعتیاد میزان اعتیاد شما بررسی و روند درمان آغاز شود. ترک شربت اپیوم در کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی تحت نظر متخصصین و درمانگران مجرب انجام میشود.

بهترین روش ترک شربت اپیوم چیست؟

بهترین روش ترک شربت اپیوم به روش بستری در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر متخصصان روانپزشکی و روانشناسی میباشد تا فرد بیمار علاوه بر درمان جسمی از طریق جلسات مشاوره ، روان درمانی نیز شود. همانطور که در بخش بالای مقاله توضیح داده شد ترک ناگهانی، غیر اصولی و خودسرانه شربت اپیوم دارای عوارض جسمی و روحی است و امکان بازگشت دوباره به اعتیاد و مصرف بیشتر از دوره قبل نیز وجود دارد.

کلینیک ترک اعتیاد

شربت اپیوم

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

برخی افراد به اشتباه تصور میکنند اگر شربت اپیوم را بجوشانند عوارض آن کمتر میشود در حالی که ناخالصی های موجود در داخل خود تریاک همچنان باقی میماند که باعث رسوب در پرزهای معده و روده میشود و ترکیبات چسبناک قیری شکل در معده و روده ایجاد میکند.

آیا جوشاندن شربت اپیوم تاثیری در کم کردن عوارض آن دارد ؟

به هیچ وجه. جوشاندن شربت اپیوم فقط باعث تبخیر آب و الکل موجود در شربت تریاک میشود و عوارض آلکالوئید های موجود در تریاک مانند مرفین همچنان باقی خواهد ماند.

شربت اپیوم بهتر است یا متادون

این سوال هم یکی دیگر از باورهای اشتباه در میان عموم است که تصور میکنند یکی از این دو شربت از دیگری بهتر است یا عوارض کمتری دارد. در حالی که هر دوی این دارو ها به عنوان داروهای نگه دارنده اعتیاد شناخته شده اند و هر کدام وابستگی ها و عوارض خود را دارند و حتی ممکن است شربت متادون خطرات و عوارض بیشتری هم داشته باشد. پس این سوال اساسا اشتباه است و برای ترک اصولی اعتیاد به هرگونه مواد مخدر میبایست به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد. مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده ارائه خدمات مشاوره برای افرادی که به مصرف شربت متادون یا اپیوم اعتیاد دارند می باشند.

سخن پایانی:

مصرف شربت اپیوم تحت هر عنوان بدون تجویز و نظارت پزشک توصیه نمیشود. چرا که این دارو اعتیاد آور و دارای عوارض است. کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهره گیری از بهترین روانپزشکان ترک اعتیاد، روانشناسان، متخصصان علوم اعصاب شناختی، پرستاری شبانه روزی با جدیدترین شیوه ها و متدهای درمانی و تجهیزات بیمارستانی در محیطی امن و آرام آماده ارائه خدمات به تمام افرادی است که قصد ترک اعتیاد دارند.