معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

بهترین روش ترک متادون

بهترین روش ترک متادون

در مقاله متادون چیست و ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟ به بررسی کامل متادون و عوارض مصرف متادون پرداختیم، با توجه به افزایش مصرف متادون در کشور و عوارض ناشی از ترک غیر اصولی متادون در این مقاله قصد داریم بهترین روش ترک متادون را بررسی کنیم. برای ترک متادون، با توجه به دوز مصرفی ، مدت زمان مصرف، شرایط جسمانی مصرف کننده روش های مختلفی وجود دارد که انتخاب بهترین روش ترک متادون ، ترک متادون بدون درد و خماری و بهترین روش درمان خماری متادون نیازمند شناخت کامل از نحوه عملکرد و تاثیرگذاری متادون می باشد. در ابتدای این مقاله به بهترین روش ترک متادون می پردازیم. سپس به معرفی مختصر متادون، عوارض مصرف متادون، عوارض ترک متادون، متادون چند روز در بدن می ماند و سایر سوالات متداول شما عزیزان خواهیم پرداخت.

بهترین روش ترک متادون

بهترین روش ترک متادون بدون درد و خماری، بعد از ویزیت اولیه بیمار توسط روانپزشک مشخص می شود. علائم ترک متادون (withdrawal) با تاخیر و 3 الی 4 روز پس از قطع مصرف، شروع شده و در روز ششم به اوج می رسد و معمولاً پس از 2 الی 3 هفته برطرف می شود. باید بدانید همانطور که مصرف متادون دارای عوارض می باشد، ترک غیر اصولی متادون نیز عوارض روحی و جسمی شدیدی دارد. ترک بصورت غیراصولی می‌تواند برای بیماران آزاردهنده و با دردهای عضلانی و جسمانی همراه باشد، اما پذیرش و درمان اعتیاد در کلینیک ترک متادون این امکان را به بیماران می دهد تا بدون هیچگونه درد و خماری اقدام به ترک اعتیاد نمایند. توصیه میکنیم برای ترک متادون به کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران مراجعه نمایید تا با بهره گیری از موثرترین روش ترک و دریافت خدمات پزشکی اقدام به درمان و کسب سلامتی خود نمایید.

 

 ترک متادون

ترک متادون چند روز طول می‌کشد

ترک متادون چند روز طول می کشد؟

2 روش درمانی برای ترک متادون وجود دارد. سم زدایی تدریجی متادون و سم زدایی فوق سریع متادون ( برای دوز مصرفی خیلی کم) که بعد از ویزیت اولیه بیمار توسط روانپزشک مشخص خواهد شد.

 سم زدایی تدریجی متادون

مناسب بیماران با دوز مصرفی بیش از 20 سی سی یا 80 گرم می باشد و طی 10 تا 14 روز بستری، سم زدایی انجام می شود.توجه داشته باشید که مدت زمان بستری با توجه به میزان و دوز مصرفی، وضعیت سلامت جسمانی و روانی بیماران ممکن است کمتر یا بیش تر از مدت زمان گفته شده باشد. در زمان سم زدایی، بیماران بصورت منظم توسط روانپزشک ویزیت شده و دارو جهت کاهش درد و خماری و جلوگیری از بروز مشکلات جسمانی و روانی تجویز می گردد و وضعیت بیماران بصورت شبانه روزی توسط پرستاران کنترل می گردد و بعد از انجام سم زدایی، بیمار مرخص و در صورت نیاز و صلاح دید روانپزشک داروهای تنظیم خواب و کنترل علائم ترک تجویز می گردد. همچنین تا مدتی بعد از ترخیص ضروری است که بیماران به منظور کنترل حالات و عدم لغزش بصورت هفتگی و ماهیانه در جلسات روانشناسی و روانپزشکی شرکت نمایند.

 سم زدایی فوق سریع (UROD)

مناسب بیماران با دوز مصرفی کمتر از 10 سی سی یا 40 میلی گرم می باشد و با 2 شب و 3 روز بستری همراه است. برای انجام سم زدایی فوق سریع متادون، بیمار بعد از بستری در کلینیک، یک شب تحت نظر پزشک می باشد و  فردای آن روز، سم زدایی فوق سریع متادون توسط پزشک متخصص بیهوشی و کادر پرستاری زیر نظر پزشک معالج انجام خواهد شد.  برای انجام سم زدایی فوق سریع متادون باید بیمار حداکثر 40 سال سن و بدون هیچگونه بیماری قلبی و گوارشی باشد.

توجه: رایج ترین و موثرترین روش برای ترک متادون سم زدایی تدریجی متادون می باشد.

روش درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون ، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر. ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون معتقدیم مهم‌ترین بخش از مراحل درمانی اعتیاد بعد از ترخیص وی و بهبودی فیزیکی آن صورت می‌گیرد، ما پس از ترخیص، بیمار و خانواده وی را تنها نمی‌گزاریم. سیر درمان در کلینیک ترک اعتیاد آکسون پس از سم زدایی و درمان فیزیکی با خدمات روانکاوی و روانشناختی اعتیاد ادامه خواهد داشت. این خدمات به صورت جلسات خصوصی، خانوادگی و یا گروه درمانی به بیماران ارائه می‌گردد.

در ادامه این مقاله با هدف آشنایی بیشتر شما با این شبه مخدر به معرفی و بررسی عوارض سوء مصرف متادون، علائم و نشانه های اعتیاد به متادون، علائم ترک، درمان خماری متادون، مراقبت های بعد از درمان و ترک متادون در منزل خواهیم پرداخت.

آشنایی با متادون

 

کلینیک ترک اعتیاد

متادون چیست؟

متادون چیست؟

متادون شبه مخدری صنعتی با مکانیزم اثرگذاری مشابه مرفین و میزان وابستگی بالا می باشد و در سه نوع قرص متادون ، شربت متادون و آمپول متادون تولید و عرضه می گردد. نیمه عمر آن بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن بین 4 الی 48 ساعت می باشد. متادون مستقیما بر روی گیرنده های اوپیوئید مغز اثر میگذارد به همین جهت مصرف طولانی مدت آن عوارض جسمانی و روانی جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد. برخی از عوارض مصرف متادون

 افسردگی

  اختلالات روانی

 عدم ثبات شخصیتی

 انقباض مردمک ها

 بیماریهای پوستی

که کاملا درباره ی آن در مقاله متادون چیست؟ توضیح داده ایم ، مصرف بیش از حد متادون مانند سایر مواد مخدر موجب کاهش هوشیاری ، کما، ایست قلبی و اوردوز میگردد ،توجه داشته باشید که ریست مرگ در اثر اوردوز در افرادی که اختلال عملکرد کبدی داشته و یا متابولیسم پایینی (slow metabolism) دارند بیشتر است.

باوری اشتباه در رابطه با متادون

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که متادون اعتیادآور نیست و یا از آن به جهت ترک تریاک یا ترک هروئین استفاده می کنند. نکته ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که متادون به خودی خود بسیار اعتیاد آور است و وابستگی شدیدی ایجاد می کند. جالب است بدانید که متادون می تواند زمینه ساز مصرف و اعتیاد به سایر مخدرها نیز شود.
اما اعتیاد به متادون با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم می تواند باعث آگاهی از سوء مصرف و انجام اقدامات درمانی همچون ترک شربت متادون شود که در ادامه به معرفی این علائم خواهیم پرداخت.

علائم اعتیاد به متادون

 ضعف، خستگی و خواب آلودگی

 عدم تمرکز، اختلال حواس

 برهم ریختگی ریتم قلبی

 خارش دائم بدن

 کاهش حافظه

 خشکی دهان

 سر درد

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

 مصرف متادون تا ۷ روز بعد از مصرف در آزمایش ادرار قابل تشخیص می باشد.
 مصرف متادون تا 3 روز بعد از مصرف در آزمایش خون قابل تشخیص می باشد که بهترین زمان گرفتن آزمایش 3 ساعت بعد از مصرف می باشد.
 مصرف متادون تا ۹۰ روز بعد از مصرف در آزمایش مو قابل تشخیص می باشد.
 مصرف متادون طی ۱۰ دقیقه پس از مصرف تا ۱۰ روز بعد از آن، در آزمایش بزاق قابل تشخیص می باشد.

 

علائم ترک متادون

علائم ترک متادون

علائم ترک متادون

علائم ترک متادون معمولا 3 الی 4 روز پس از قطع مصرف شروع می‌شوند. توجه داشته باشید که ترک یک روند دراز مدت است، علائم اولیه ترک معمولا از 24 الی 36 ساعت پس از آخرین مصرف و نهایتا از 96 الی 144 ساعت بعد از آخرین مصرف شروع می‌شوند. در حالی که فرآیند سم زدایی معمولا پس از 5 الی 7 روز شروع می‌شوند.

علائم ترک به شرح زیر است:

علائم اولیه

 تحریک و بی قراری روحی

 اضطراب

 درد عضلانی

 بی خوابی

 آبریزش بینی

 عرق کردن

 خمیازه

علائم ثانویه

 گرفتگی

 انقباضات شکمی

 تهوع و استفراغ

 اسهال

 

خماری ترک متادون چند روز طول می کشد؟

خماری ترک متادون چند روز طول می کشد؟

خماری ترک متادون چند روز طول می کشد؟

یکی از عمده ترین سوالات بیماران اعتیاد از مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون، در خصوص مدت زمان خماری ترک شربت یا قرص متادون است که در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

دردهای ناشی از ترک و خماری، یکی از بزرگترین دلایل ترس و مقاومت بیماران در برابر ترک متادون می باشد. خماری ترک ممکن است در هفته های اولیه قطع مصرف شروع شود و تا دو هفته ادامه پیدا کند به همین جهت درمانگران مرکز ترک اعتیاد آکسون، همواره توصیه می کنند که بهترین روش ترک متادون، بستری در مرکز ترک اعتیاد می باشد چرا که در صورت بروز علائم خماری حضور شبانه روزی پزشک و تیم پرستاری باعث کنترل سریع علائم می شود و بیماران می توانند در کمال آرامش اقدام به درمان وابستگی خود کنند.

بهترین راه درمان خماری قرص یا شربت متادون چیست؟

وابستگی به متادون علاوه بر جنبه جسمانی، دارای جنبه روانی نیز می باشد به همین جهت قطع مصرف آن می تواند باعث بروز علائم خماری شود که روش های مختلفی برای مقابله و درمان خماری قرص متادون وجود دارد که بهره گیری از آنها می تواند کمک بسیاری به بیماران کند. از مهم ترین روش های مقابله با خماری متادون می توانیم بهره گیری از خدمات مشاوره ای روانشناسی، گروه درمانی، تغییر سبک زندگی و در صورت صلاح دید روانپزشک متخصص ترک اعتیاد استفاده از داروهای ضد مخدر است که می تواند علائم ترک را به سرعت بهبود دهد. در خصوص مصرف داروهای ضدمخدر باید بدانید مصرف این دارو تنها با تجویز و تحت نظر پزشک مجاز است و هر گونه سوء مصرف آن عوارض به مراتب شدیدی برای مصرف کننده به همراه دارد.

مراقبت های بعد از ترک متادون

از آنجایی که متادون بسیار اعتیاد آور می باشد، بعد از ترک و سم زدایی ممکن است، بیماران حالات مختلفی همچون افسردگی را تجربه می کنند به همین جهت مراقبت های بعد از ترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه
به بررسی چند مورد از این عوارض و روش درمان آنها می پردازیم:

 افسردگی بعد از ترک

متادون تاثیرات مخربی بر عملکرد سیستم عصبی وارد می کند و این تاثیرات زمینه ساز بروز افسردگی در بیماران خواهد شد. این اختلال ممکن است با ضعف، سرگیجه و تاری دید به همراه باشد در این شرایط تنها استفاده از خدمات مشاوره ای به بیماران کمک خواهد کرد در همین خصوص ترک متادون در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر روانپزشکان و روانشناسان انجام میگیرد و جلسات مشاوره بعد از ترک و ترخیص نیز ادامه پیدا می کند.

 افزایش وزن بعد از ترک

افزایش وزن یکی دیگر از شایع ترین عوارض ترک است که برای مقابله با این موضوع، نوشیدن مایعات و آب فراوان را فراموش نکنید، ضمن اینکه نوشیدن مایعات کافئین دار را پیشنهاد نمی کنیم، همچنین خوردن سبزیجات تازه و پروتئین کمک بسیاری به کنترل وزن بیماران بعد از ترک خواهد کرد.

 کاهش وسوسه

وسوسه یکی از اصلی ترین عوامل برگشت افراد به مصرف مجدد موادمخدر و اعتیاد است. تفریحات سالم، بازی های گروهی و مطالعه از بهترین روش های مقابله با وسوسه می باشند. همچنین فراموش نکنید که انجام تمرینات ورزش به صورت منظم به این افراد کمک بسزایی خواهد کرد.

روش های درمانی که در زیر شرح داده می‌شود یک روش کلی است و روش درمان برای هر مصرف کننده با توجه به میزان مصرف، شرایط جسمانی و روحی متفاوت است. در نتیجه کلینیک ترک اعتیاد آکسون هیچگونه مسئولیتی در قبال روش های زیر ندارد و توصیه ما درمان زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد می باشد.

کاهش تدریجی مصرف برای ترک متادون

ترک متادون در روش سنتی معمولا 5 الی 7 هفته طول می‌کشد، ابتدا بیمار مصرف خود را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش داده و به بعد میزان مصرف را حدودا ۵ میلی گرم در هفته مصرف می‌رساند، اما اگر به دنبال روش ترک بدون درد هستید باید به کلینیک‌ ترک متادون مراجعه نمایید.

یکی از خدمات  بهترین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، ترک متادون بدون درد و خماری است که تحت نظر بهترین روانپزشک ترک اعتیاد کشور انجام میگیرد، کلینیک ترک اعتیاد آکسون، یکی از معدود مراکز ترک اعتیاد کشور که سیر درمان را را زیر نظر متخصص و روانپزشک و روانشناس انجام می دهد.

روش کاهش تدریجی چقدر در ترک اعتیاد متادون موثر است؟

بهترین روش ترک متادون، سم زدایی و ترک تدریجی در کلینیک ترک اعتیاد است که علاوه بر بهبود جسمانی به روان درمانی بیماران نیز می پردازد و علائم خماری بسیار کمتری برای مصرف کننده به همراه دارد.

کلینیک ترک اعتیاد

 

ترک متادون در منزل

آیا امکان ترک متادون بدون خماری در منزل امکان پذیر است؟ در خصوص ترک متادون در منزل باید بدانید هرگونه ترک خودسرانه، خود درمانی و ترک خارج از دستور پزشک ، نه تنها کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد بلکه عوارض به مراتب شدیدتری برای مصرف کننده به همراه دارد. متاسفانه در موارد متعددی بیمار اعتیاد به شربت یا قرص متادون، اقدام برای درمان اعتیاد خود بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و نداشتن مشاوره از پزشک متخصص می کند و متاسفانه دچار مشکلات شدید احساسی و فیزیکی می‌شود .باید بدانید ترک اعتیاد غیر اصولی دارای عوارض جبران ناپذیر جسمی، روحی و روانی متعددی از جمله موارد زیر می باشد:

عوارض ترک غیر اصولی متادون

هرگونه ترک غیر اصولی یا خود درمانی خارج از دستور پزشک، دارای عوارض جبران ناپذیری است که صدمات مختلفی بر سلامت روح و جسم مصرف کننده وارد می کند که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

 اختلالات خواب و بی خوابی

 ضعف و بی اشتهایی

 اضطراب و بیقراری

 کاهش فشار خون

 سرگیجه و تهوع

 خارش پوستی

 اختلال در دید

 اختلالات جنسی

 افسردگی، هیجان و احساس نارضایتی

سخن پایانی:

در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داروهایی برای کاهش علائم ترک یا ترک بدون درد متادون معرفی می‌شود، طبق نظر متخصصین ترک اعتیاد آکسون، ترک غیر اصولی متادون عوارض شدید و جبران ناپذیری دارد و ترک متادون باید تحت نظر متخصصین درمان اعتیاد انجام شود، ما در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون با همکاری روانشناسان و روانپرشکان متخصص ترک اعتیاد ، آماده همراهی شما در زمینه ترک اعتیاد به متادون و سایر مواد مواد اعتیاد آور هستیم تا با تجربه متخصصین ترک اعتیاد آکسون و اراده ی قوی شما بهترین نتیجه، که ترک اعتیاد بدون بازگشت است را بدست آوریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۴۲
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره: آلپرازولام و الکل هر دو اثرات آرام بخشی بر روی مصرف کنندگان دارند و اگر بطور همزمان با هم مصرف شوند، ممکن است باعث اوردوز (بیش مصرفی) و مرگ ناشی از آن خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: الکل

متاسفانه باید بدانید که بیش مصرفی، در ایالات متحده آمریکا یک واقعیت رایج است. از سال ۲۰۱۸، میزان مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر ۲۰٫۷ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر بوده است. در همان سال، ۱۰۷۲۴ مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده شامل یک بنزودیازپین بود، که جزء گروه داروهایی است که آلپرازولام به آن تعلق دارد.

بنزودیازپین هایی مانند آلپرازولام علی رغم اینکه جزء داروهایی هستند که توسط پزشک تجویز می شوند و استفاده از آنها مجاز است اما سوء مصرف آن می توانند بسیار اعتیاد آور باشند به همین جهت ضروری است که مصرف این دارو تحت نظر پزشک باشد. مقدار مورد نیاز برای مرگ ناشی از اوردوز با آلپرازولام، به خودی خود بسیار زیاد است و اوردوز کردن این دارو در صورت ترکیب با مواد دیگری مانند الکل، بسیار راحت تر صورت می پذیرد.

ترکیب، آلپرازولام و الکل می توانند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشند که برخی اوقات منجر به مرگ می شود، به همین جهت روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، توصیه می کنند که هیچگاه آلپرازولام و الکل را به هیچ وجه با هم مصرف نکنید.

حتی اگر فکر میکنید در قبال نوشیدن مشروبات الکلی نسبت به خود مسئول هستید و آلپرازولام را دقیقاً طبق دستورالعمل پزشک مصرف می کنید، مهم است که از خطرات ترکیب آلپرازولام با الکل اطلاع داشته باشید.

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام، دارویی ضد اضطراب است که توسط پزشک تجویز می شود و با نام شیمیایی زاناکس نیز شناخته می شود. آلپرازولام، جز گروه دارویی بنزودیازپین می باشد، به این معنی که مانند داروی مسکن عمل می کند. داروهای بنزودیازپین معمولاً برای درمان اضطراب، اختلال هراس و گاهی اوقات ترک الکل یا تشنج تجویز می شوند.

هدف آنها کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و ایجاد تاثیر آرام بخشی است. الکل هم مانند این داروها تاثیر آرام بخشی بر بدن دارد، به همین دلیل تولید کنندگان آلپرازولام توصیه می کنند که هرگز داروهای تجویز شده را با الکل ترکیب نکنید.

مصرف همزمان الکل و آلپرازولام باعث افزایش فعالیت اسید گاما-آمینوبوتیریک (GABA) که یک انتقال دهنده عصبی است و نقش مهار کننده و کند کننده فعالیت های سیستم عصبی مغز و همچنین ایجاد اثر آرام بخشی را ایفا می کنند دارد. هنگامی که این دو عامل کاهنده فعالیت عصبی با هم ترکیب می شوند، اوردوز رخ می دهد، که یک مشکل بسیار جدی است که ممکن است منجر به مرگ شود.

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، آلپرازولام دارویی آرامبخش است که ضروری است تحت نظر پزشک مصرف شود و هرگونه سوء مصرف آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد که جلوگیری از بروز این عوارض تنها در گروی ترک آلپرازولام، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک آلپرازولام

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

باید بدانید که مصرف آلپرازولام، موجب تشدید علائم الکل می شود و سوء مصرف الکل نیز بر تشدید علائم مصرف آلپرازولام تاثیرگذار است. هنگام مصرف همزمان آلپرازولام و الکل، نسبت به مصرف جداگانه هر یک از آنها، تاثیر بیشتری خواهند داشت. در نتیجه، شما در معرض خطر آرام بخشی بیش از حد، حوادث خطرناک، مشکلات قلبی و تنفسی، و از دست دادن هوشیاری قرار خواهید گرفت.

علاوه بر الکل داروهای ضد افسردگی متعددی هستند که معمولاً با آلپرازولام ترکیب می شوند و برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

 مسکن های مخدر (اکسی کدون، ویکودین، ​​مرفین)

 باربیتوراتها یا داروهای خواب آور (نمبوتال سکونال)

 داروهای خواب آور (امبین یا زولپیدم)

 هروئین

 متادون

با ترکیب این داروها، عوارض جانبی مصرف آلپرازولام تشدید خواهد شد و موجب خواب آلودگی شدید، خستگی، ضعف و از دست دادن تعادل می شود. ترکیب کردن آلپرازولام با سایر داروها همچنین خطر مشکلات تنفسی، کما و مرگ ناخواسته را افزایش می دهد.

مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

الکل و آلپرازولام موجب کاهش فعالیت مغز می شوند و همچنین سرعت سیگنال ها در سیستم عصبی مرکزی را کاهش می دهند. زمانی که هر یک از موارد جداگانه مصرف شوند، باعث ایجاد آرامش در مصرف کننده می شوند. اما ترکیب این دو با هم، باعث تشدید علاٸم خواهند شد، برخی از این عوارض عبارتند از:

 سرگیجه

 غش کردن

 کاهش تنفس

 خواب آلودگی

 لکنت زبان

 اختلال در هماهنگی

 حالت تهوع

 از دست دادن حافظه

 کج خلقی

 اضطراب

 هذیان

 تشنج

 کما

 مرگ

با توجه به عوارضی در قسمت های بالا ذکر کردیم، مصرف همزمان الکل و آلپرازولام، به طور کلی غیر ایمن در نظر گرفته شده است. اگرچه برخی از افراد ممکن است با مصرف همزمان این دو ماده، هیچ گونه عوارض جانبی را تجربه نکنند، اما دیگران ممکن است دچار مرگ ناشی از اوردوز یا بیش مصرفی شوند، بنابراین هیچ درجه ای از ایمنی ناشی از مصرف الکل برای افرادی که آلپرازولام مصرف می کنند مشخص نشده است.

مرکز ترک اعتیاد

اوردوز با آلپرازولام

اوردوز با آلپرازولام

“آیا مصرف آلپرازولام به مرگ منجر خواهد شد؟” و “آیا می توان آلپرازولام را بیش از حد مصرف کرد و یا اوردوز کرد؟” از متداول ترین سوالات بیماران از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد که در پاسخ به آن باید بگوییم، حتی بدون ترکیب کردن آلپرازولام و الکل، مصرف آلپرازولام به تنهایی ممکن است منجر بروز عوارض جسمانی و روانی متعددی خواهد شود.

باید بدانید که مصرف این دارو در دوزهای بالاتر از مقدار تجویز شده یا طولانی تر از زمان توصیه شده توسط پزشک، باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد خواهد شد و افزایش خودسرانه دوز مصرفی و مصرف همزمان آلپرازولام و الکل باعث اوردوز خواهد شد. اوردوز با آلپرازولام با علائم و نشانه هایی همراه است که در ادامه به معرفی این عوارض خواهیم پرداخت.

علائم اوردوز با آلپرازولام

 خواب آلودگی شدید

 سبکی سر

 از دست دادن تعادل و ایجاد اختلال در هماهنگی

 گیجی

 تاری دید

 ضعف عضلانی

 مشکلات تنفسی

 غش کردن

 کما

کلینیک ترک اعتیاد

ترک آلپرازولام و ترک الکل

درمان و دریافت خدمات مشاوره ای

اگر شما یا یکی از عزیزانتان اقدام به مصرف همزمان آلپرازولام و الکل می کنید، بسیار ضروری است تحت نظر روانپزشک در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره اقدام به درمان وابستگی خود نمایید. باید بدانید اگر مدت زمان زیادی است که دچار سوء مصرف الکل و استفاده از آلپرازولام هستید، احتمالاً نسبت به آنها اعتیاد پیدا کرده اید.

با متوقف کردن غیراصولی و یکباره مصرف، ممکن است علائم ترک را تجربه کنید که این علائم از درد و ناراحتی خفیف تا بیماری های خطرناک پزشکی مانند تشنج و کما متغیر است. همچنین هرگز توصیه نمی کنیم که در منزل و به یکباره اقدام به ترک اعتیاد کنید، به خصوص اگر مدت زمان طولانی است که مواد مخدر مصرف می کنید چرا که ترک اعتیاد تحت نظر روانپزشک به کاهش خطر بروز علائم ترک کمک می کند. ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی با پرستاری و مراقبت های شبانه روزی انجام می شود و در صورت صلاح دید روانپزشک داروهایی به منظور کنترل علائم تجویز می شود.

سخن پایانی

در این مقاله با عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل آشنا شدیم و گفتیم، بهترین رویکرد درمانی مراجعه و انجام اقدامات درمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد، در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد چرا که قطع مصرف ناگهانی و خودسرانه باعث بروز علائم ترک خواهند شد.

ممکن است ورود به یک برنامه درمانی اعتیاد در بیماران بستری کمی دشوار باشد، اما شانس بیشتری در موفقیت به شما خواهد داد. نه تنها توسط تیمی از متخصصان پزشکی بصورت شبانه روزی تحت مراقبت قرار خواهید گرفت، بلکه مراقبت طولانی مدت نیز دریافت خواهید کرد که ابزاری را جهت سلامتی و پاک ماندن از اعتیاد به شما اراٸه خواهند داد. بهبودی امکان پذیر است، اما اولین قدم این است که مشاوره و کمک های لازم را دریافت کنید. اعتراف به اینکه شما در حال دست و پنجه نرم کردن با اعتیاد هستید و برای ترک اعتیاد به کمک نیاز دارید، هیچ مشکلی ندارد.

اگرچه قدم برداشتن در این مسیر کمی ترسناک است، اما برداشتن همین قدم اول برای داشتن زندگی بهتر، شادتر و رضایت بخش تر، از اهمیت زیادی برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمانی و کسب مشاوره بستری رایگان می توانید با مشاورین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره تماس بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۴۰
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم

آبکاری طلایی موتور با فانتاکروم

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری طلایی بر روی موتور

در مقالات گذشته گفتیم که برای فانتاکروم، حد و مرزی وجود ندارد و به کمک دستگاه فانتاکروم، میتوانیم به سادگی هر جسم با هر جنس و اندازه ای را به سادگی آبکاری کنیم و ظاهری مطابق سلیقه خود به آن ببخشیم.

موتور سیکلت یکی از وسایل نقلیه پر طرفدار است و میان افراد جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما بسیاری از افراد علاقه دارند که به موتور خود ظاهری خاص ببخشند یا آن را در طرح و رنگ مختلف آبکاری کنند که در این زمان است که فانتاکروم، به کمک افراد میاید.

به کمک دستگاه فانتاکروم، میتوانید موتور سیکلت خود را در طرح های مختلف آبکاری کنید و از افکت های مختلف استفاده کنید که در مقاله رنگ و افکت های فانتاکروم به بررسی این موضوع پرداخته ایم و پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

حتما مطالعه کنید: رنگ و افکت های فانتاکروم

موتور سیکلتی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید به خوبی توسط این دستگاه آبکاری شده و ظاهری بسیار جذاب به خود گرفته است.

فانتاکروم

آبکاری بدنه موتور با دستگاه فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۳۸
Amir esmaeilzadeh