معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای

بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای

بازگشایی گاوصندوق، بازگشایی گاوصندوق کاوهارائه خدمات بازگشایی گاوصندوق، امری بسیار تخصصی و حرفه ای است که با توجه به اهمیت این موضوع، ضروری است که به دست تیمی متخصص و مجرب همراه با کمک ابزارآلات تخصصی و پیشرفته انجام بگیرد تا به قفل گاوصندوق و سایر قطعات و پیکره آن صدمه ای وارد نگردد. به همین جهت در این مقاله به بررسی بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای خواهیم پرداخت.

آشنایی بیشتر با: قفل گاوصندوق

باید بدانید که گاوصندوق ها در انواع مختلفی ساخته و عرضه می شوند به همین منظور بازکردن هر کدام از آنها با توجه به نوع گاوصندوق که مجهز به کدام یک از قفل های مختلف همچون قفل مکانیکی، ساده یا الکترونیکی باشند نیازمند استفاده از ابزارآلات بخصوص خود می باشند.

در همین راستا و به منظور ارائه بهتر خدمات، تمامی خدمات ارائه شده توسط شرکت امدادصندوق ایرانیان به کمک مدرن ترین تجهیزات انجام می گیرد تا صدمه ای بر پیکره گاوصندوق شما وارد نگردد. بهره گیری از تجهیزات مخصوص و تجربه زیاد تیم امدادصندوق ایرانیان، باعث حضور این شرکت در بسیاری از پروژه های دولتی، بانکی و خصوصی شده است و در ادامه به بررسی بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای خواهیم پرداخت.

09122142628

بازگشایی گاوصندوق کاوه

کاوه که برندی نام آشنا و بسیار معتبر در صنعت تولید گاوصندوق در کشور می باشد و به واسطه کیفیت و امنیت بالایی که دارد به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین گاوصندوق ها میان مشتریان تبدیل شده است. گاوصندوق های کاوه به دلیل تولید در مدل های مختلف همچون گاوصندوق های سنگین، گاوصندوق های سبک و گاوصندوق تک لایه و خزانه و درب دیواری تولید و عرضه می شود.

استفاده از بهترین و ایمن ترین نوع قفل گاوصندوق که از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند از دیگر دلایل محبوبیت این برند می باشد.

صرف نظر از برند و نوع گاوصندوق ممکن است شما به دلایل متعددی رمز گاوصندوق خود را فراموش کرده باشید و بدیهی است که گاوصندوق محل نگهداری اسناد و مدارک و کالاهای با ارزشی همچون جواهرات و پول نقد شما می باشد، بنابراین ضروری است که اقدام به بازگشایی گاوصندوق کاوه خود نمایید.

در این زمان کارشناسان مجرب و حرفه ای تیم بازکردن گاوصندوق، امدادصندوق هم یار شما هستند تا هیچگونه نگرانی را تجربه نکنید و با بهترین کیفیت تعمیرات خود را انجام دهید.

آشنایی بیشتر با قفل رمز دیجیتال کره ای

قفل دیجیتال گاوصندوق که به نام Digital safe lock شناخته می شود تحولی عظیم در صنعت ساخت گاوصندوق می باشد و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش، استفاده از قفل دیجیتال گاوصندوق به کمک شما آمده است تا با اطمینان کامل اسناد و مدارک خود را در گاوصندوق محافظت نمایید. امروزه از قفل های دیجیتال در گاوصندوق استفاده می‌شود و علت آن امنیت بسیار بالای قفل دیجیتال نسبت به سایر قفل ها و همچنین عملکرد سریع آن می باشد.

باید بدانید که امنیت بالای قفل دیجیتال در مقایسه به قفل مکانیکی گاوصندوق از جمله محاسن و نقاط قوت قفل دیجیتال می باشد. بطور کلی باید بدانید که به کمک قفل رمز دیجیتال امکان بازگشایی گاوصندوق از سارقین گرفته می شود و تنها مالک گاوصندوق توانایی بازکردن گاوصندوق را دارد که این یکی از مزایای استفاده از این نوع قفل می باشد چرا که همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، گاوصندوق محل نگهداری از مهمترین اسناد و مدارک ما می باشد. به همین جهت در این مقاله به برررسی بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای پرداختیم.

آشنایی بیشتر با خدمات شرکت امدادصندوق

در این مقاله به بررسی پروژه بازگشایی گاوصندوق کاوه و نصب قفل کره ای پرداختیم اما نکته ای که باید بدانید این است که شرکت امداد صندوق ایرانیان، که یکی از معتبرترین شرکت های ارائه خدمات گاوصندوق در سراسر کشور می باشد با انجام موفق پروژه های بی شمار دولتی، بانکی، شرکتی و یا خصوصی با بهترین و بالا ترین کیفیت ممکن در زمینه های تعمیرات گاوصندوق، بازگشایی گاوصندوق و جابجایی گاوصندوق و عقد قراردادهای بسیار با ارگان های معتبر در تمامی ایام هفته آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

در جهت آشنایی بیشتر با خدمات این مجموعه باید بدانید، تمامی خدمات گاوصندوق، توسط تیم امدادصندوق با بیشترین سرعت و بالاترین کیفیت ممکن انجام می گردد تا شما عزیزان به عنوان مهمترین مشتریان این شرکت، کمترین نگرانی را تجربه نمایید.

بازگشایی گاوصندوق

بازگشایی گاوصندوق امری بسیار تخصصی است و انجام آن نیازمند ابزارآلات و تجهیزات مطابق با نوع، ابعاد و وزن گاوصندوق می باشد به همین جهت ضروری است که انجام آن به دست تیمی متخصص و با تجربه انجام بگیرد چرا که بازکردن گاوصندوق توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه باعث بروز خسارت به سایر قسمت های گاوصندوق همچون قفل گاوصدوق و بدنه آن می شود.
بازگشایی گاوصندوق و بازگشایی گاوصندوق کاوه، یکی از خدمات امدادصندوق است که توسط تعمیرکاران با تجربه انجام می گیرد تا بازکردن گاوصندوق به بهترین صورت در کمترین زمان و در محل شما انجام بگیرد. تعمیرکاران حرفه ای امدادصندوق، می توانند در سریعترین زمان بدون آسیب فیزیکی به گاوصندوق انواع گاوصندوق های کلیدی، رمزدار و دیجیتال را بازگشایی کنند.

تعمیرات گاوصندوق

گاوصندوق محل نگهداری مهمترین اسناد و اجسام ما می باشد به همین جهت ضروری است تا سرویس های دوره ای آن در بازه های زمانی منظم انجام بگیرد و در صورت نیاز به تعمیر، تعمیرات گاوصندوق و قفل گاوصندوق به دست تیمی ماهر و با تجربه انجام بشود تا در کنار انجام دقیق و اصولی تعمیرات گاوصندوق، امنیت و سلامت سایر قسمت های پیکره آن در نیز حفظ شود.
بسیاری بر این باروند که گاوصندوق و یا قطعات مختلف آن همچون قفل گاوصندوق قابل تعمیر نیستند و با بروز هرگونه باید اقدام به تعویض گاوصندوق کنند، اما اینطور نیست و کارشناسان امدادصندوق می تواند با بررسی دقیق به کمک ابزارآلات پیشرفته اقدام به عیب یابی و رفع مشکلات تعمیر گاوصندوق شما نمایند. توجه داشته باشید که تعمیرات غیراصولی گاوصندوق ممکن است منجر به بروز خسارات در سایر قسمت های گاوصندوق شود، به همین جهت تیم تعمیرات گاوصندوق امداد صندوق با سال ها تجربه و فعالیت در زمینه تعمیرات گاوصندوق، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

جابجایی گاوصندوق

جابجایی گاوصندوق و حمل گاوصندوق، پروسه ای تخصصی است و انجام آن نیازمند نیروی کار و تجهیزات مخصوص و مناسب با هر گاوصندوق می باشد به همین جهت ضروری است تا متخصصین این رشته کمک بگیرید تا علاوه بر حفظ سلامت گاوصندوق در زمان نقل و انتقال آسیبی به محیط وارد نشود.
باید بدانید که حمل غیراصولی و عدم استفاده از تجهیزات استاندارد نه تنها باعث آسیب بر پیکره گاوصندوق می شود، بلکه به محیط اطراف نیز آسیب های زیادی وارد می کند، متخصصین جابجایی گاوصندوق، امدادصندوق با سال ها تجربه و فعالیت در زمینه جابجایی گاوصندوق آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۳:۱۱
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: قرن ها، اعتیاد به الکل و مواد مخدر به عنوان یک اشتباه اخلاقی تلقی شده است. قدرت اراده فرد مبتلا به اعتیاد را از او سلب خواهد کرد. اگرچه برخی هنوز بر این عقیده هستند، اما الگوی جدیدی برای درک اعتیاد در جامعه علمی طراحی شده است. واقعیت این است که اعتیاد یک بیماری است و تحقیقات برای حمایت از آن همچنان ادامه دارد. به همین جهت در این مقاله به یک پرسش مهم مبنی بر اینکه اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب خواهیم پرداخت.

داروها از لحاظ جسمی مغز را تغییر می دهند و انگیزه ای اجباری برای ادامه مصرف ایجاد می کنند، اما در عین حال توانایی های طبیعی تصمیم گیری را مهار می کنند. این پیشرفت پیامدهای زیادی برای کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند و در حال مقابله با آن هستند، دارد.

اعتیاد چیست و آیا این یک انتخاب است؟

بر طبق گفته های سازمان سوء مصرف مواد “اعتیاد یک بیماری مغزی مزمن و غالباً عودکننده است که برخلاف عواقب ناخوشایند و پیامدهای مضری که برای فرد مبتلا به اعتیاد و اطرافیانش به همراه دارد، فرد مصرف کننده دائم به دنبال تمایلات خود برای مصرف مواد مخدر است.” نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که فرد مبتلا به اعتیاد حتی وقتی عواقب اعتیاد خود را می بیند به مصرف خود ادامه خواهد داد.  آنها می دانند که ماده مخدر برای آنها ضرر دارد و دوست ندارند معتاد شوند. اما ویژگی اصلی اعتیاد، عدم توانایی در ترک اعتیاد و متوقف کردن مصرف مواد است.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب

اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب

چرا اعتیاد یک بیماری به شمار می رود؟

اعتیاد به مواد مخدر از الگوی مشابه سایر بیماری های مزمن مانند آسم و دیابت پیروی می کند. بیمار بهبود می یابد، اما ممکن است قبل از اینکه بیماری را کاملاً شکست دهد، چندین بار عود را تجربه کند. و درست مثل این بیماری ها، اعتیاد نیز قابل درمان و کنترل است.

بسیاری از افرادی که با الگوی بیماری اعتیاد مبارزه می کنند، به این نکته اشاره می کنند که فرد مبتلا به اعتیاد با انتخاب خود شروع به مصرف مواد مخدر یا الکل می کند. این درست است، اما ربطی به این موضوع ندارد. برخی افراد مواد مخدر یا الکل را امتحان و تجربه می کنند و هرگز مبتلا به اعتیاد نمی شوند اما برخی افراد استعداد بیولوژیکی یا موقعیتی خاصی نسبت به اعتیاد دارند.

به محض شروع مصرف، اعتیاد در فرد ایجاد شده و کنترل آن بسیار دشوار تر خواهد شد.

همچنین اعتیاد یک بیماری تلقی می شود زیرا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود. نه تنها وابستگی جسمی ایجاد می کند که فرد نمی تواند مصرف مواد را بدون تجربه ترک متوقف کند، بلکه بر توانایی فرد در تصمیم گیری منطقی نیز تأثیر می گذارد.

نحوه تاثیرگذاری مواد مخدر بر مغز

هر ماده ای از جمله الکل، سیستم پاداش در مغز را دچار اختلال می کند. متاسفانه، مصرف طولانی مدت ممکن است تغییراتی را در مدار پاداش ایجاد کند که توانایی عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور ویژه ای، مناطقی از مغز که به تصمیم گیری، یادگیری، حافظه و کنترل رفتار گره خورده اند، همه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

طبق مقاله منتشر شده توسط انستیتوی ملی سوء مصرف مواد مخدر، به نظر می رسد که روابط تنگاتنگی بین مدارهای مختل شده توسط مواد مخدر سوء مصرف شده و آنهایی که زمینه خود کنترلی هستند وجود دارد. زمان آن رسیده است که تشخیص دهیم روند اعتیاد همان چارچوب های عصبی را که امکان خود کنترلی و تصمیم گیری مناسب را فراهم می کند، کاهش می دهد.

با کاهش خود کنترلی در روند اعتیاد، بعید نیست که ترک اعتیاد برای یک مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر بسیار دشوار است. ولوکو در یکی از سخنرانی های خود اصل مطلب را اینگونه بیان می کند که “برای اینکه بتوانیم خود کنترلی داشته باشیم، به عملکرد مناسب ناحیه مغز خود نیاز داریم که بتواند رفتارها را تنظیم می کند.”

بیماری تلقی شدن اعتیاد برای فرد مبتلا به اعتیاد چه معنایی دارد

چه دلیلی وجود دارد برای اینکه اعتیاد را به عنوان یک بیماری تشخیص دهیم؟

پاسخ این است که شیوه نگرش ما به یک بیماری به شدت بر رفتار ما با کسانی که به آن بیماری مبتلا می شوند، تاثیر خواهد گذاشت. وقتی به این نتیجه می رسید که اعتیاد یک بیماری است، سه حقیقت برای شما روشن می شود:

 همه چیز در اراده خلاصه نمی شود.

 وقتی فردی جان خود را به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از دست می دهد، بی تردید افراد دیگر می گویند: “انتخاب خودش بوده است”.

 این تصور وجود دارد که فرد مبتلا به اعتیاد تصمیمات آگاهانه ای را برای ادامه اعتیاد به مواد مخدر گرفته و آنچه را که دریافت کرده، مصرف می کردند. اما این دیدگاه نه تنها مفید نیست، بلکه نادرست است.

اگرچه عنصر انتخاب در اعتیاد نقش مهمی را ایفا می کند، انتخاب درست برای فردی که دارای اعتیاد است بسیار دشوار تر است. اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به اعتیاد، دوست نداشته اند که گرفتار اعتیاد شوند، بلکه احساس می کنند که به این ماده نیاز دارند. در بسیاری از موارد، بدن آنها به مواد مخدر وابستگی شدیدی دارد.

اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب

اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب

درمان موثر است

هوشیار بودن و هوشیار ماندن به تنهایی دشوار است.

متأسفانه، برای برخی از مواد، سم زدایی ممکن است بسیار خطرناک باشد و این همان جایی است که یک مرکز ترک اعتیاد می تواند مشکل گشا باشد. درست مانند سایر اختلالات مکرر مزمن، درمان های مکرر اغلب برای دستیابی به موفقیت در دراز مدت ضروری است.

در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، این درمان ها به صورت صحبت با مشاور شما، مصرف دارو برای کمک به سهولت در ترک و شرکت در فعالیت هایی است که بر کمک به بهبودی شما از اعتیاد متمرکز است. شما توانایی هایی را که ممکن است فراموش کرده باشید را باز خواهید یافت و همچنین تکنیک هایی را برای کنترل هوس و حفظ هوشیاری در دراز مدت یاد خواهید گرفت.

عود طبیعی، قابل پیش بینی و قابل کنترل است

پیروی از الگوی اعتیاد به عنوان یک بیماری، عود مجدد شکست درمان نیست. عود ممکن است چندین بار اتفاق افتد، و این بدان معناست که درمان موثر نیاز به تغییر دارد.

سخن پایانی

در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، ما معتقدیم که اعتیاد نباید بر زندگی شما حکمرانی کند. ما شما را در طول دوره بهبودی، از آماده شدن برای سم زدایی تا درمان و سپس تجربه زندگی جدید و بدون اعتیاد راهنمایی می کنیم. در صورتی که تمایل دارید با روش های درمانی ما آشنا شوید و در صورت داشتن هرگونه سوال، می توانید بصورت شبانه روزی با مشاورین مجرب کلینیک ترک اعتیاد آکسون، تماس بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۹
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: در مقاله قبلی به بررسی اختلال بیش فعالی-کم توجهی پرداختیم اما یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که تقریباً ۱۵ درصد از افراد بزرگسالی که با اختلال بیش فعالی دست و پنجه نرم می کنند در سال گذشته به سوء مصرف الکل و یا مواد مخدر مبتلا بوده اند که نشان دهنده این است که تقریباً سه برابر بیشتر از افرادی که مبتلا به ADHD نیستند. به همین جهت در این مقاله به بررسی ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: اختلال بیش فعالی-کم توجهی

اکنون سوالی که باید بپرسیم این است که چه چیزی باعث سوء مصرف الکل یا مواد مخدر در این افراد می شود؟

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

چندین مطالعه به ارتباط بین اختلال بیش فعالی با سوء مصرف مواد مخدر و الکل پرداخته اند.

به طور کلی، شیوع اختلال بیش فعالی در میان افراد بزرگسالی که الکلی هستند پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از افرادی است که مبتلا به این بیماری نیستند. افراد مبتلا به ADHD، معمولا عجول و دمدمی مزاج هستند و به احتمال زیاد دارای مشکلات رفتاری نیز هستند و همین امر ممکن است منجر به سوء مصرف مواد مخدر و الکل در آنها شود.

همان گیرنده های مغز که در اختلال بیش فعالی دخیل هستند در مشکلات سوء مصرف مواد نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. این امر ممکن است نشان دهنده این باشد که افراد مبتلا به ADHD مستعد ابتلا به اعتیاد هستند و یا برعکس. همچنین، اختلال بیش فعالی و اعتیاد به الکل ممکن است از طریق ژنتیک به نسل بعدی منتقل شوند. اگر کودک مبتلا به ADHD والدینی داشته باشد که مبتلا به سوء مصرف مشروبات الکلی هستند، به احتمال زیاد کودک در دوران بزرگسالی خود نیز دچار مشکل سوء مصرف الکل خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: الکل

افراد مبتلا به ADHD به منظور کاهش علائم، به خوددرمانی روی می آورند. درمان همزمان اختلال بیش فعالی و سوء مصرف مواد، ممکن است کمی دشوار باشد زیرا تقریباً همیشه برای درمان اختلال بیش فعالی دارو تجویز می شود و اکثر این داروها ممکن است اعتیاد آور باشند. داروهای محرک مانند ریتالین و آدرال اغلب در کنترل علائم موثر هستند، اما احتمال ابتلا به سوء مصرف در آنها نیز زیاد است.

اختلال بیش فعالی و مصرف الکل

مصرف الکل در زمان ابتلا به اختلال بیش فعالی بسیار خطرناک است و اغلب منجر به وابستگی و اعتیاد خواهد شد. بسیاری از افراد برای آرامش یافتن به مصرف الکل روی می آورند، زیرا الکل یک کاهنده فعالیت سیستم عصبی است. در مورد افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی، بسیاری ممکن است به مصرف الکل برای کاهش دادن بیش فعالی خود روی آورند. با این وجود، الکل اغلب ممکن است تأثیر معکوس داشته باشد.

اثرات مصرف الکل به طور ذاتی مانند اثرات اختلال بیش فعالی است. هر دوی اینها، لوب پیشانی مغز را تحت تاثیر قرار می دهند و توانایی تفکر واضح را از فرد سلب می کنند. هنگامی که اثرات مصرف الکل با ADHD همزمان اتفاق می افتد، ممکن است باعث بدتر شدن علائم و عوارض جانبی اختلال بیش فعالی شود.

اگر فردی به طور ناگهانی نوشیدن الکل را متوقف کند، ممکن است علائم ترک را تجربه کند، که در این صورت ممکن است باعث تشدید بیش از حد علائم جسمی و روانی اختلال بیش فعالی را شود.

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

اختلال بیش فعالی و سوء مصرف مواد

افرادی که مبتلا به اختلال بیش فعالی هستند ممکن است به منظور مقابله با علاٸم ناشی از این اختلال، تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر یا الکل داشته باشند. ممکن است پزشک متخصص برای برخی افراد برای درمان ADHD داروهای محرک تجویز کند و در نتیجه فرد به این داروها وابسته شود. هر دو سناریو ممکن است منجر به چرخه ای از اعتیاد شوند که نیاز به درمان حرفه ای داشته باشد.

سوء مصرف مواد ممکن است از طریق مصرف در محیط های اجتماعی و یا مصرف مواد مخدر به صورت تفریحی در دوران دانشگاه شروع شود. تکانشگری، قضاوت ضعیف و نا به هنجاری اجتماعی که اغلب با اختلال اختلال بیش فعالی همراه است ممکن است منجر به زیاده روی در مصرف داروهای زیر شود:

ماری جوانا

یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا ماری جوانا می تواند به درمان ADHD کمک کند؟

افرادی که با اختلال بیش فعالی دست و پنجه نرم می کنند ممکن است به منظور کاهش برخی از علائم رفتاری بیش فعالی خود به مصرف ماری جوانا روی آورند. با این وجود، این دارو همچنین ممکن است باعث بدتر شدن مشکلات مرتبط با کمبود توجه شود و در رشد شناختی جوانان اختلال ایجاد کند.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا

بنزودیازپین ها

افرادی که از علائم اختلال بیش فعالی خود احساس ناراحتی می کنند ممکن است برای رسیدن با آرامش از داروهای بنزودیازپینی مانند آلپرازولام استفاده کنند. با این وجود، مصرف این دارو یک راه حل توصیه شده برای مقابله با اختلال بیش فعالی نیست. بنزودیازپین ها آرام بخش هستند و باعث ایجاد آرامش موقتی می شوند. با فروکش کردن درد، علائم ADHD فرد دوباره عود کرده و ممکن است ناراحت کننده تر از قبل خود را نشان دهد.

مواد مخدر و افیونی

افرادی که مبتلا به اختلال بیش فعالی هستند ممکن است بیشتر مستعد دردهای مزمن باشند. مواد مخدر ممکن است برای افرادی که دارای ADHD هستند جذاب به نظر برسند زیرا آنها مسکن های بسیار قوی هستند که می توانند در تسکین انواع مختلف درد مفید واقع شوند.

با این وجود، مواد مخدر مورد پسند افراد مانند ویکودین، اکسی کانتین، هیدروکودون نیز بسیار اعتیاد آور هستند. مصرف مداوم این داروها (خواه به منظور کاهش عوارض جانبی ADHD و خواه غیر آن) ممکن است منجر به اختلال مصرف مواد افیونی شود که نیاز به درمان حرفه ای داشته باشد.

 ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

داروهای محرک و اختلال بیش فعالی

بسیاری از داروهای محرک، داروهای تنظیم شده ای هستند که برای درمان علائم اختلال بیش فعالی تجویز می شوند. محرک ها سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند تا تمرکز و توجه فرد را افزایش دهند.

اگر بخواهیم وارد جزٸیات شویم باید بگوییم محرک ها باعث آزاد شدن دوپامین و نوراپی نفرین در مغز می شوند که باعث افزایش پیام رسانی در مغز می شود. برای افرادی که مبتلا به ADHD هستند، این افزایش فعالیت انتقال دهنده های عصبی در مغز، موجب تنظیم توجه و مهارت های تصمیم گیری در فرد می شود. بنابراین، محرک ها ممکن است در کنترل علائم ADHD مفید واقع شوند، اما ممکن است فرد مبتلا به سوء مصرف از آنها شود.

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد

سوء مصرف داروهای مخصوص اختلال بیش فعالی

برای افرادی که مبتلا به اختلال بیش فعالی هستند، داروهای محرک موجب کاهش علائم اختلال بیش فعالی می شود و بدین طریق می توانند به زندگی متعادل خود ادامه دهند. با این وجود، این داروها اغلب توسط افرادی که مبتلا به ADHD نیستند مورد سوء مصرف قرار می گیرند.

در نحوه تاثیرگذاری داروهای محرک بر کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHD و همسالان آنها که مبتلا به این اختلال نیستند و این داروهای محرک را مورد سوء مصرف قرار می دهند تفاوت هایی وجود دارد. جوانانی که مبتلا به اختلال بیش فعالی نیستند و از داروهای اختلال بیش فعالی تجویز شده مانند آدرال و یا ریتالین استفاده می کنند، ممکن است افزایش سریع و کوتاه مدتی در تمرکز و هوشیاری را به همراه برخی از حرکات نامنظم جسمانی تجربه کنند. اکثر کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی ممکن است تمرکز آسوده تری را در حین فعالیت هایی مانند مطالعه و حافظه کاری بهتر تجربه کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ارتباط اختلال بیش فعالی و اعتیاد پرداختیم اما اگر از داروهای تجویز شده طبق دستور استفاده نشود، ممکن است علائم ناراحت کننده تری به دنبال داشته باشد. اگر دانش آموزی برای بیدار ماندن به منظور مطالعه، دوز بیشتری مصرف کند، روز بعد خسته شده و دوز مصرف شده را روز بعد نیز ادامه می دهد. از آنجایی که در طول روز خسته می شوند، به مصرف بیشتر دارو برای بیدار ماندن ادامه می دهند. این یک اتفاق رایج در بین دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی است. نه تنها وابستگی به داروها ایجاد می شود، بلکه بسیاری از مشکلات خواب نیز در نتیجه اعتیاد به این محرک جدید بوجود می آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۸
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم

آبکاری تابلو دکوری با فانتاکروم

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری بر تابلو دکوری

فانتاکروم، جدیدترین استاندارد آبکاری در سراسر جهان می باشد و به کمک آن می توانیم در سریعترین زمان ممکن تمامی اجسام با هر جنس و اندازه ای را به سادگی در کوتاه ترین زمان ممکن آبکاری کنیم و ظاهری خاص به آن ببخشیم از سوی دیگر یکی از مزایای دستگاه فانتاکروم نسبت به روش های سنتی آبکاری امکان آبکاری در طیف های رنگی گوناگون است که این امکان را به شما می دهد در بتوانید اجسام را در طیف رنگی دلخواه با افکت های مختلف آبکاری کنید که در مقاله رنگ و افکت فانتاکروم، به بررسی مفصل آن پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: رنگ و افکت فانتاکروم

دستگاه فانتاکروم

آبکاری تابلو دکوری با دستگاه فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور، دستگاه فانتاکروم خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۶
Amir esmaeilzadeh

بازگشایی گاوصندوق

بازگشایی گاوصندوق خرم بدون تخریب

بازگشایی گاوصندوق، بازکردن گاوصندوق: امدادصندوق با سالها تجربه و انجام پروژه های متعدد و فراوان به عنوان یکی از بهترین شرکت های ارائه کننده خدمات گاوصندوق و بازگشایی گاوصندوق در تهران، از مجرب ترین شرکت ها در این زمینه می باشد. متخصصین شرکت امدادصندوق با ارائه خدمات در بالاترین سطح کیفی و تجربه بسیار بالای پرسنل مجموعه همراه شما در زمینه خدمات گاوصندوق و خرانه همچون بازگشایی گاوصندوق خرم می باشند.

یکی از خدمات این مجموعه، بازگشایی گاوصندوق می باشد که توسط تیم امدادصندوق، به بهترین صورت ممکن و بدون تخریب و آسیب به گاوصندوق به کمک ابزارآلات مخصوص و تجهیرات استاندارد انجام می گیرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: بازگشایی گاوصندوق

09122142628

بازگشایی گاوصندوق خرم

خرم، از با سابقه ترین تولیدکنندگان گاوصندوق در کشور و از تولیدکنندگان گاوصندوق های لوکس، زیر ویترینی و هتلی، سوپر آلیاژی، دژ، دولوکس و سوپر می باشد به همین جهت و با توجه به طیف مشتریان در ساخت گاوصندوق های خود از باکیفیت ترین قطعات و متریال استفاده می کند و هرگونه بازگشایی غیراصولی آن نتیجه ای جز از بین رفتن و تخریب گاوصندوق نخواهد داشت.

حتما مطالعه کنید: بازگشایی گاوصندوق خرم

تیم بازگشایی گاوصندوق خرم امدادصندوق، با بهره گیری از تجهیزات و ابزارآلات مخصوص توانایی بازکردن گاوصندوق خرم صرف نظر از نوع و مدل آن در سریع ترین زمان ممکن را دارند. متخصصین بازگشایی گاوصندوق خرم امدادصندوق، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند تا بتوانید با خیالی آسوده اقدام به تعمیرات گاوصندوق خود کنید. بهره گیری از دانش و تجربه تعمیرکاران امدادصندوق این امکان را به شما می دهد تا با خیالی آسوده بدون آسیب رسیدن به سایر بخش های گاوصندوق، تعمیرات را با بهترین کیفیت انجام دهید.

آشنایی بیشتر با خدمات شرکت امدادصندوق

شرکت امداد صندوق ایرانیان، با انجام موفق پروژه های بی شمار در طی سالیان فعالیت خود، و ارائه خدمات تعمیرات گاوصندوق، بازگشایی گاوصندوق و جابجایی گاوصندوق و عقد قراردادهای بسیار با ارگان های معتبر دولتی و بانکی در خدمت شما می باشد.

حتما مطالعه کنید: تعمیرات گاوصندوق 

در خصوص خدمات شرکت امدادصندوق ایرانیان به عنوان بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات گاوصندوق در تهران، باید بدانید تمامی خدمات گاوصندوق، توسط تیم امدادصندوق با بالاترین سرعت انجام می گردد تا شما عزیزان به عنوان مهمترین مشتریان این شرکت، کمترین نگرانی را تجربه نمایید.

بازگشایی گاوصندوق

بازگشایی گاوصندوق امری بسیار تخصصی است و انجام آن نیازمند ابزارآلات و تجهیزات مطابق با نوع، ابعاد و وزن گاوصندوق می باشد به همین جهت ضروری است که انجام آن به دست تیمی متخصص و با تجربه انجام بگیرد چرا که بازکردن گاوصندوق توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه باعث بروز خسارت به سایر قسمت های گاوصندوق همچون قفل گاوصدوق و بدنه آن می شود.
بازگشایی گاوصندوق و بازگشایی گاوصندوق کاوه، یکی از خدمات امدادصندوق است که توسط تعمیرکاران با تجربه انجام می گیرد تا بازکردن گاوصندوق به بهترین صورت در کمترین زمان و در محل شما انجام بگیرد. تعمیرکاران حرفه ای امدادصندوق، می توانند در سریعترین زمان بدون آسیب فیزیکی به گاوصندوق انواع گاوصندوق های کلیدی، رمزدار و دیجیتال را بازگشایی کنند.

تعمیرات گاوصندوق

گاوصندوق محل نگهداری مهمترین اسناد و اجسام ما می باشد به همین جهت ضروری است تا سرویس های دوره ای آن در بازه های زمانی منظم انجام بگیرد و در صورت نیاز به تعمیر، تعمیرات گاوصندوق و قفل گاوصندوق به دست تیمی ماهر و با تجربه انجام بشود تا در کنار انجام دقیق و اصولی تعمیرات گاوصندوق، امنیت و سلامت سایر قسمت های پیکره آن در نیز حفظ شود.
بسیاری بر این باروند که گاوصندوق و یا قطعات مختلف آن همچون قفل گاوصندوق قابل تعمیر نیستند و با بروز هرگونه باید اقدام به تعویض گاوصندوق کنند، اما اینطور نیست و کارشناسان امدادصندوق می تواند با بررسی دقیق به کمک ابزارآلات پیشرفته اقدام به عیب یابی و رفع مشکلات تعمیر گاوصندوق شما نمایند. توجه داشته باشید که تعمیرات غیراصولی گاوصندوق ممکن است منجر به بروز خسارات در سایر قسمت های گاوصندوق شود، به همین جهت تیم تعمیرات گاوصندوق امداد صندوق با سال ها تجربه و فعالیت در زمینه تعمیرات گاوصندوق، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

جابجایی گاوصندوق

جابجایی گاوصندوق و حمل گاوصندوق، پروسه ای تخصصی است و انجام آن نیازمند نیروی کار و تجهیزات مخصوص و مناسب با هر گاوصندوق می باشد به همین جهت ضروری است تا متخصصین این رشته کمک بگیرید تا علاوه بر حفظ سلامت گاوصندوق در زمان نقل و انتقال آسیبی به محیط وارد نشود.
باید بدانید که حمل غیراصولی و عدم استفاده از تجهیزات استاندارد نه تنها باعث آسیب بر پیکره گاوصندوق می شود، بلکه به محیط اطراف نیز آسیب های زیادی وارد می کند، متخصصین جابجایی گاوصندوق، امدادصندوق با سال ها تجربه و فعالیت در زمینه جابجایی گاوصندوق آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۸
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: تقریبا 5 درصد از افرادی که دارای معلولیت ذهنی هستند نیز با اختلال مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند. به همین جهت درمان بسیار مهم و موثر است اما باید متناسب با نیازهای منحصر به فرد آنها تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد می باشد. سوء مصرف مواد تاثیرات مخربی بر سلامت مصرف کننده دارد که در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی خواهیم پرداخت.

برای دهه ها، افراد دارای معلولیت ذهنی و رشد و سایر نیازهای خاص از جامعه پنهان بودند. بستری کردن بیماران روانی رایج بود و انزواطلبی یک امر عادی تلقی می شد. امروزه، افراد دارای معلولیت ذهنی و رشد (IDD) به طور فزاینده ای در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و بسیاری از افراد با نیازهای ویژه با نظارت بسیار کمتری نسبت به گذشته زندگی می کنند. در نتیجه، افراد مبتلا به ناتوانی های ذهنی و رشدی در حال حاضر بیشتر در معرض مواجه شدن با مواد مخدر و الکل هستند و برخی از آنها دچار سوء مصرف مواد نیز خواهند شد.

میلیون ها فرد معلول ذهنی با اختلالات سوء مصرف مواد زندگی می کنند و عواقب آن ممکن است شدید باشد. متأسفانه، سوء مصرف مواد در افراد مبتلا به دارای معلولیت ذهنی و رشد (IDD) همیشه بلافاصله تشخیص داده نمی شود و همین امر منجر به تأخیر در تشخیص و درمان خواهد شد.

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

افراد دارای معلولیت ذهنی به دلایل زیادی بیشتر در معرض مشکلات سوء مصرف مواد هستند.

مسئله مهم این است که خود این بیماری به طور گسترده ای شناخته نشده است. در نتیجه، افراد اغلب همانند سایر مردم عادی برای پیشگیری آموزش نمی بینند. همچنین طبق مطالعه ای که در سال 2010 در مجله بهداشت و مددکاری اجتماعی انجام شد، احتمال اینکه آنها به منظور درمان اعتیاد تحت درمان قرار گیرند کمتر است و وقتی درمان را شروع کنند، پایبند به قوانین آن نخواهند بود.

افراد دارای معلولیت ذهنی که دچار سوء مصرف مواد می شوند، اغلب هنگام سوء مصرف مواد مخدر و الکل علائم و عوارض شدیدتری را تجربه خواهند کرد. یک متخصص در این زمینه می نویسد که سوء مصرف مواد در این افراد ممکن است منجر به موارد زیر شود:

 افزایش انزوای اجتماعی

 کنترل ضربه ضعیف

 افزایش مشکلات شناختی

 مشکلات سیستم عدالت کیفری

 آسیب دیدن در حالی که تحت تأثیر قرار گرفته است

 اختلالات و بیماری های مربوط به سوء مصرف مواد و حتی مرگ

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

عوارض جانبی تهدید کننده زندگی در اثر تداخل با سایر داروها

این متخصص همچنین خاطر نشان می کند که علائم یک معلولیت ذهنی، گاهی اوقات می تواند نشانه های اختلال و سوء مصرف مواد را پنهان کند و تشخیص آن را دشوار کند. نشانه هایی که باید به دنبال آنها باشید شامل مسمومیت مکرر، مشکلات مرتبط با عملکرد شغلی، معاشرت در محیط هایی که در آنها سوء مصرف مواد تشویق می شود، مشکلات در روابط، دستگیری یا سایر مشکلات مربوط به اجرای قانون.

ناتوانی های ذهنی

بر اساس ادبیات پزشکی، افرادی که دارای ناتوانی ذهنی خفیف تری هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال مصرف مواد هستند. مطالعه ای که در سال 2006 توسط محققان ایرلندی انجام شد، 67 فرد دارای معلولیت ذهنی را که به سوء مصرف الکل و مواد مخدر مبتلا بودند، شناسایی کرده و مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه نشان داد که افرادی که دارای ناتوانی ذهنی خفیف یا متوسط هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال سوء مصرف مواد قرار دارند.

این امر تا حدی به دلیل توانایی بیشتر این افراد در عملکردشان است زیرا معمولاً از استقلال بیشتری برخوردارند و بنابراین به مواد مخدر و الکل دسترسی بیشتری دارند. همچنین، چون تعامل و ارتباط بیشتری با جامعه خود دارند، بیشتر مستعد تجربه فشارها و تعصبات اجتماعی هستند. زندگی مستقل، مرد مجرد بودن و داشتن اختلال روانی نیز از عوامل خطر بودند.

عوامل دیگر مانند سابقه سوء مصرف در خانواده نیز ممکن است احتمال سوء مصرف مواد مخدر یا الکل را افزایش دهند.

اگرچه 11٪ از کودکان بدون معلولیت در معرض بدرفتاری قرار دارند، تقریباً با یک سوم از کودکانی که دارای معلولیت هستند بد رفتاری می شود. بر اساس یک مطالعه کوچکی که در  سال 2007 در کشور ایرلند انجام شد، نشان داد که بیشترین دلایلی که افراد دارای معلولیت ذهنی به سوء مصرف مواد مخدر و الکل مبتلا می شوند، مکانیزم مقابله با تجربیات منفی گذشته است.

اختلالات روانی همزمان

امری کاملاً عادی است که افرادی که دارای معلولیت ذهنی و سوء مصرف مواد هستند، به یک بیماری روانی نیز مبتلا می شوند. در واقع، بر طبق مقاله ای که در سال 2011 منتشر شد، میزان اختلالات روانی همزمان از 7 تا 20٪ در میان افراد دارای ناتوانی شناختی است. در مقایسه، این نرخ برای افراد عادی حدود 8٪ است.

این اختلالات روانی همزمان ممکن است اختلال مصرف مواد را با چالش مواجه کند. در سال 2014، محققان در بلژیک 104 فرد که دارای معلولیت ذهنی بودند را مورد بررسی قرار دادند که مواد مخدر یا الکل مصرف و یا سوء مصرف می کردند. آنها دریافتند که افرادی که مبتلا به سوء مصرف مواد هستند، معمولا تغییرات خلقی بیشتر، افکار خودکشی بیشتر و عواقب منفی طولانی مدت بر سلامتی، روابط و زندگی را تجربه خواهند کرد.

تشخیص اختلال مصرف مواد

غربالگری افراد با نیازهای خاص برای اختلالات مصرف مواد امری بسیار ضروری است، اما باید به روش صحیح انجام شود. آزمایش های غربالگری استاندارد ممکن است فاقد علائم مصرف یا سوء مصرف مواد در این افراد باشد. بر اساس مقاله ای که در سال 2019 در مجله روانپزشکی نوشته شد، خاطر نشان می کند که بسیاری از پرسشنامه های غربالگری از زبان پیچیده ای استفاده می کند که ممکن است برای فردی با ناتوانی شناختی گیج کننده باشد. ساده سازی سوالات مطرح شده ممکن است شرایط را تغییر دهد.

به عنوان مثال، به جای اینکه از فردی بپرسید آیا شما مشروبات الکلی می نوشید، می توانید از آنها بپرسید که آیا شراب می نوشید یا آبجو؟

به همین ترتیب، به جای سوال از اینکه آیا ماری جوانا مصرف می کنید، از آنها بپرسید که آیا “ماری جوانا” مصرف می کنید یا “پات”؟

استفاده از اصطلاحاتی که این گونه افراد با آنها آشنا هستند باعث می شود که پاسخ های دقیق تری ارائه دهند.

ادب و احترام نیز می تواند مفید واقع شود. به جای اینکه از فردی که دچار اختلال ناتوانی شناختی است بپرسید چند اونس می نوشید، از یک لیوان یا بطری استفاده کنید و اجازه دهید خودشان به شما بگویند.

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی

روش های مختلف درمان

روش های درمانی همچنین باید متناسب با شرایط افراد دارای معلولیت ذهنی باشند. به عنوان مثال، آگاهی درمانی باید اطلاعات را در قالبی ساده، ملموس و قابل فهم ارائه دهند. درک مفاهیم انتزاعی، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی مرکز ترک اعتیاد آکسون توصیه می کند که مشاوران اعتیاد که با افراد دارای معلولیت ذهنی کار می کنند کارهای زیر را انجام دهند:

 سوال های ساده بپرسید و در صورت لزوم آنها را تکرار کنید

 مهارت های امتناع (نپذیرفتن پیشنهاد دیگران برای مصرف مواد و سایر موارد خطرناک) را آموزش دهید

 از کلی گویی اجتناب کنید، به عنوان مثال توضیح دهید که از همان مهارت های امتناع که در یک مهمانی استفاده می کند، می تواند در یک کازینو و یا بار نیز استفاده کند.

 از فرد بخواهید یک مفهوم را تکرار کند تا مطمئن شوید که آن مفهوم را درک کرده اند.

 از نقش آفرینی استفاده کنید

 از فرد بخواهید که بر اهداف خاصی تمرکز کند، به عنوان مثال به آنها بگویید چک SSI خود را در یک فروشگاه مشروبات الکلی نقد نکنند.

 در صورت بروز مشکل در روند درمان به آسیب روحی و روانی وارد شده رسیدگی شود.

گروه درمانی نیز ممکن است مفید واقع شود و برخی نهادهای بهداشت عمومی با موفقیت الگوی 12 مرحله ای را برای کمک به افراد با نیازهای خاص تطبیق داده اند. به عنوان مثال، اداره بهداشت روان نیویورک از دهه 1990 برنامه اصلاح شده ای برای افراد دارای ناتوانی شناختی و سوء مصرف مواد، طرح کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف مواد بر ناتوانی های ذهنی پرداخته ایم. اما نکته ای باید نسب به آن آگاهی داشته باشید این است که گروه درمانی، به جای تمرکز بر این مفهوم که فرد در برابر مواد عاجز و ناتوان است، بر توانایی و توانمند ساختن افراد برای ایجاد تغییرات تأکید دارد. افرادی که در این برنامه شرکت می کنند ممکن است همزمان مبتلا به اختلالات روانی نیز باشند. بنابراین علاوه بر تمرکز روی مسائل بهبودی، آنها در مورد اهمیت مصرف داروها آموزش می بینند و بر روی عزت نفس و مهارت های اجتماعی خود بیشتر کار می کنند.

ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی، به روان درمانی خود نیز بپردازند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۷
Amir esmaeilzadeh

کلینیک ترک اعتیاد

اختلال اضطراب چیست؟

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: اختلال اضطراب با احساسات عادی عصبی یا نگرانی تفاوت دارد و شامل ترس بیش از حد و معمولاً غیرمنطقی است. احساس اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطرابی نه تنها از بین نمی رود بلکه ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. به همین جهت در این مقاله به بررسی اختلال اضطراب چیست؟ خواهیم پرداخت.

اکثر مردم زمانی را تجربه کرده اند که احساس می کنند از کار، مشکلات شخصی خسته شده اند، یا حتی ممکن است با فردی دیگر دعوای بزرگی داشته باشند. این شرایط ممکن است منجر به استرس یا نگرانی شود و تقریباً همه افراد در دوره ای از زندگی خود این احساس را تجربه می کنند. اضطراب یک احساس عادی است که ممکن است از لحاظ احساسی و جسمی فرد را تحت تاثیر قرار دهد، حتی سلامتی جسمانی فرد را نیز تهدید خواهد کرد.

اضطراب چیست؟

اگرچه استرس طبیعی ممکن است باعث ترس فرد از یک شیء، حیوان یا موقعیت خطرناک شود، فرد مبتلا به اضطراب ممکن است ترس و اجتناب از یک شی یا موقعیتی را که خطر کمی دارد و یا اصلاً تهدید کننده نیست، تجربه کند. اختلال اضطراب با احساسات طبیعی عصبی یا نگرانی تفاوت دارد و شامل ترس بیش از حد است که معمولاً غیرمنطقی به نظر می رسد.

انواع اختلال اضطراب

احساس اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطرابی نه تنها از بین نمی رود بلکه ممکن است با مرور زمان بدتر شود. علائم این اختلال ممکن است بر فعالیت های روزانه مانند شغل، مدرسه و روابط تاثیر منفی بگذارند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، از جمله اختلال اضطراب فراگیر، اختلال هراس و سایر اختلالات مرتبط با هراس. هر یک از این اختلالات، ترس و علائم منحصر به فرد خود را دارد.

اختلال اضطراب فراگیر

افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر اضطراب شدیدی را نشان می دهند که روزانه تقریبا به مدت حداقل ۶ ماه طول خواهد کشید.

این اضطراب ممکن است از طریق عوامل مختلفی مانند سلامت شخصی، کار، تعاملات اجتماعی و شرایط زندگی روزمره ایجاد شود. اختلال اضطراب فراگیر ممکن است باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی در تعاملات اجتماعی، مدرسه و شغل فرد شود که علائم اختلال اضطراب فراگیر عبارتند از:

 به راحتی هم از لحاظ ذهنی و جسمی خسته می شود

 تلاش برای کنترل احساس نگرانی

 کج خلقی یا تحریک پذیر

 مشکل در تمرکز

 تنش عضلانی

 مشکلات خواب

اختلال اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب اجتماعی

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به طور کلی از موقعیت های اجتماعی ترس و هراس دارند که ممکن است خودشان از این مسٸله احساس شرمندگی کنند. آنها نگران این مسئله هستند که اقدامات مرتبط با اضطراب آنها توسط دیگران منفی تلقی شود و باعث شود که فرد احساس خجالت کند. این نگرانی اغلب باعث می شود افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی از حضور در مکان های عمومی یا رویداد های اجتماعی اجتناب کنند. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است از موارد زیر ترس داشته باشند:

 فضاهای بسته

 فضاهای باز وسیع

 حمل و نقل عمومی

 رفتن در مکان های شلوغ

 به تنهایی از خانه بیرون آمدن

اختلال وسواس اجباری (اختلال وسواس فکری-عملی)

افراد مبتلا به اختلال وسواس اجباری (ocd) ممکن است یک مشغله یا تعهد شخصی ذهنی نسبت به یک کار خاص داشته باشند. این افکار وسواس گونه، یا رفتارهای تکراری، معمولاً خارج از کنترل فرد است و بر شغل، مدرسه و روابط آنها تأثیر می گذارد. وسواس با داشتن عادت های عصبی مانند جویدن ناخن یکی نیست.

یک وسواس فکری این است که اگر فردی هر روز صبح لباس های خود را به ترتیب خاصی نپوشد، در معرض آسیب قرار می گیرد. عادت های اجباری ممکن است شامل چندین بار چرخاندن قفل در یا ضربه زدن به کلید چراغ به دفعات مشخص در هر بار باشد.

این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 ترس از دست دادن چیزی

 ترس از میکروب یا بیماری

 تمیز کردن بیش از حد اعضای بدن

 ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران

 نیاز به داشتن اقلام به ترتیب متقارن یا کامل

 شمارش مکرر موارد و بررسی مواردی مانند بررسی قفل درها یا خاموش بودن اجاق گاز

اختلال اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب چیست؟

اختلال استرس پس از سانحه

اختلال استرس پس از سانحه (ptsd) یک بیماری جدی و به طور بالقوه ناتوان کننده است که در افرادی رخ می دهد که حوادث آسیب زا را تجربه کرده یا شاهد بوده اند. چند نمونه از این حوادث آسیب زا عبارتند از:

 جنگ

 بلایای طبیعی

 تصادف شدید

 حادثه تروریستی

 مرگ ناگهانی یکی از عزیزان

 تجاوز شخصی خشونت آمیز مانند تجاوز جنسی

اکثر افرادی که به این اختلال مبتلا می شوند، بهبود می یابند. با این وجود، افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، ماه ها و یا حتی سال ها پس از تجربه این رویداد، همچنان تحت تأثیر افسردگی و اضطراب ناشی از این اختلال قرار می گیرند. علائم اختلال استرس پس از سانحه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 اجتناب از مکانها، فعالیتها یا افرادی که آنها را به یاد آن حادثه تلخ می اندازد

 یادآوری گذشته، زنده نگه داشتن رویداد آسیب زا

 به راحتی وحشت زده می شوند یا می ترسند

 کج خلقی، طغیان عصبانی و رفتار پرخاشگرانه

 کابوس در مورد رویدادهای آسیب زا

 مشکلات مربوط به خواب و تمرکز

 افکار ناامید کننده در مورد آینده

اختلال هراس یا وحشت زدگی

افراد مبتلا به اختلال هراس دچار حملات ناگهانی و مکرر می شوند که معمولاً چند دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

حملات پانیک (وحشت زدگی) با ترس از دست دادن کنترل طبقه بندی می شوند، حتی زمانی که هیچ خطر واقعی وجود ندارد. احساس جسمی ناشی از اختلال هراس به احساس سکته قلبی شباهت دارد. افراد مبتلا به اختلال هراس اغلب سعی می کنند با اجتناب از مکان ها، موقعیت ها یا رفتارهایی که به حملات پانیک (وحشت زدگی) منجر می شوند، از هرگونه حمله اضطرابی در آینده جلوگیری کنند.

یک فرد مبتلا به اختلال هراس ممکن است دلسرد و ناامید شود زیرا قادر به انجام کارهای معمولی خود از قبیل رفتن به محل کار، رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا حتی رانندگی کردن نیست. درمان اضطراب به افراد در جلوگیری از حمله اضطرابی کمک خواهد کرد.

علائم اختلال هراس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 لرزش یا لرزیدن

 احساس سرنوشت حتمی

 افزایش ضربان قلب و تعریق

 احساس خارج از کنترل بودن

 تنگی نفس و  احساس خفگی

اختلال اضطراب

اختلال اضطراب

فوبیای خاص

فوبیا، ترس شدید یا نفرت از برخی اشیا یا شرایط خاص است. اگرچه برخی از موقعیت ها ممکن است جزء ترس های منطقی به شمار روند، اما فردی که دارای اختلال اضطراب هراسی خاص است، دارای میزانی از ترس است که با خطر واقعی ناشی از موقعیت یا شیء مطابقت ندارد.

علائم فوبیای خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 نگرانی غیرمنطقی یا بیش از حد در مورد یک شیء یا موقعیت ترسناک

 اضطراب شدید هنگام روبرو شدن با موقعیت ترسناک

 اجتناب از شیء یا موقعیت ترسناک

 تنگی نفس

 تعریق و افزایش ضربان قلب

 هراس های رایج شامل ترس از پرواز، ارتفاع، حیوانات خاص، مشاهده خون یا تزریق آمپول است

اختلالات اضطرابی کوتاه مدت

اضطراب کوتاه مدت معمولاً تنفس فرد را افزایش می دهد و ممکن است باعث تنفس غیر طبیعی و سریع شود. ضربان قلب نیز همزمان با وارد شدن جریان خون به مغز، جایی که در زمان حمله اضطرابی مورد نیاز است، افزایش می یابد. علائم شدیدتر حملات اضطرابی ممکن است شامل سبکی سر و حالت تهوع باشد. اضطراب مداوم بر سلامت جسمی و روحی شما تاثیر مخربی خواهد گذاشت.

اختلالات اضطرابی کوتاه مدت اغلب با حذف عامل استرس زا به خودی خود برطرف می شود. برخی از اختلالات اضطرابی کوتاه مدت عبارتند از:

 اختلال استرس حاد، بلافاصله پس از ضربه روحی

 اختلال اضطراب ناشی از مصرف و یا سوء مصرف مواد و همچنین ترک

 اختلال سازگاری با ویژگی های تشویش انگیز، یک رویداد مهم تغییر دهنده زندگی مانند ازدواج یا مهاجرت به شهر دیگر

اختلالات اضطرابی طولانی مدت

برخی از انواع دیگر اختلالات اضطرابی وجود دارند که وقتی فردی به این نوع اختلال مبتلا می شود برای مدت طولانی با فرد باقی می مانند. بسیاری از انواع اضطراب های طولانی مدت از دوران کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد.

نمونه هایی از اختلالات اضطرابی بلند مدت عبارتند از:

 آگورافوبیا، ترس از حمله پانیک در یک مکان عمومی که تصور می کنند فرار کردن امری شرم آور یا دشوار است

 اضطراب ناشی از ابتلا به یک بیماری. به طور کلی این اضطراب در زمان ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ایجاد می شود

 هراس اجتماعی که به آن اختلال اضطراب اجتماعی نیز گفته می شود

 اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

 اختلال اضطراب عمومی

 اختلال وسواس اجباری

 اختلال هراس

 فوبیای خاص

اختلال اضطراب

اختلال اضطراب

علل اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی ممکن است از طریق تجربیات زندگی مانند حوادث آسیب زا ایجاد شوند، اما ژنتیک نیز در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند. برای برخی از افراد، اضطراب ممکن است با مسائل اساسی بهداشتی مرتبط باشد.

برای برخی از افراد، اضطراب ممکن است با یک بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، دیابت، سوء مصرف مواد، سندرم روده تحریک پذیر، ترک الکل یا مواد مخدر و مشکلات تیروئید مرتبط باشد.

اگرچه اضطراب علت های مختلفی دارد، اما محققان دقیقاً نمی دانند علت اصلی ایجاد این اختلال در افراد چه چیزی است. مانند بسیاری از انواع اختلالات روانی، آنها از ترکیب تغییرات شیمیایی در مغز و همچنین استرس های محیطی و ژنتیک نشات می گیرند.

علائم اختلالات اضطرابی

فرد مبتلا به اختلال اضطرابی، ضربان قلب سریع و تنفس به همراه تعریق را تجربه می کند. ممکن است احساس سنگینی و سفتی در قفسه سینه داشته باشد و نفس کشیدن برای او دشوار شود. هنگامی که با یک رویداد و یا عوامل استرس زا احتمالی روبرو می شویم، یک واکنش زنجیره ای بیولوژیکی وجود دارد.

سایر علائم جسمی اختلال اضطرابی عبارتند از:

 سرگیجه

 سردرد

 بیخوابی

 مشکلات گوارشی

 خستگی

 تنش عضلانی

 تکرر ادرار

علائم روانی اضطراب عبارتند از:

 احساس بیقراری یا کج خلقی

 احساس تنش یا ناراحتی

 احساس ترس غیرمنطقی

 تجربه تشویش افکار یا وسواسی

اختلالات اضطرابی در کودکان

اگرچه هر کودکی ممکن است در برخی شرایط خاص مانند امتحان دادن یا صحبت کردن در مقابل همکلاسی های خود دچار اضطراب شود، اما همه آنها دچار اختلالات اضطرابی نمی شوند. کسانی که این شرایط را تجربه می کنند، بیشتر اوقات مضطرب به نظر می رسند و دارای یک یا چند مورد از علائم زیر هستند:

 نگرانی بیش از حد در بیشتر روزهای هفته

 کج خلقی و زود رنجی

 مشکل در خواب شبانه

 بی قراری یا خستگی در زمان بیداری

 مشکل در تمرکز

این عوارض ممکن است عملکرد عادی کودک را نیز تحت تاثیر قرار دهد، به ویژه هنگامی که صحبت از تمرکز بر کار مدرسه می شود. امری طبیعی است که کودکان از صحبت کردن در مورد احساسات خود بپرهیزند، زیرا نگران این هستند که دیگران از احساسات او اطلاع یافته و او را مورد تمسخر قرار دهند.

اختلالات اضطرابی در افراد بزرگسال

تشخیص اختلال اضطراب در افراد سالمند ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا افزایش سن با بروز بیشتر بیماری ها همراه است.

برخی از علائم اضطراب در افراد بزرگسال ممکن است شامل سردرد، کمردرد یا ضربان قلب سریع باشد که ممکن است برای بسیاری از افراد اینگونه مشکلات عادی به نظر برسد. از آنجا که به نظر می رسد برخی علائم ناشی از پیری جسمی باشد، افراد بزرگسال تمایلی به گزارش این علائم ندارند. این امر باعث ایجاد مشکل در تشخیص یک بیماری از علائم یک اختلال اضطرابی می شود.

در مورد بیماران بزرگسال، پرسیدن سوالات خاص برای تعیین اینکه آیا علائم مربوط به اضطراب هستند یا خیر، بسیار مهم است، سوالاتی از قبیل:

چه چیزی در زندگی باعث نگرانی شما می شود؟

چه چیزی باعث ایجاد اضطراب در شما می شود؟

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به اختلال اضطرابی هستند؟

در صورت ایجاد درد در قفسه سینه چه کاری انجام می دادید؟

زمانی که قلب شما شروع به تپش کرد، به چه چیزهایی فکر می کردید؟

آیا به این نتیجه رسیده اید غلبه بر چیزهایی که باعث ایجاد استرس می شوند، برای شما مشکل است؟

هر دو عامل ژنتیکی و محیطی در احتمال ابتلا به اختلال اضطرابی نقش مهمی ایفا می کنند. عوامل احتمالی ابتلا ممکن است از یک نوع اختلال اضطراب به نوع دیگر متفاوت باشد، برخی عوامل خطر کلی برای اختلالات اضطرابی وجود دارد که عبارتند از:

 سختی های کمرویی یا خودآگاهی رفتاری در دوران کودکی

 سابقه بیماری روانی در خویشاوندان نزدیک

 آسیب روحی یا قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا

 بیماری هایی مانند مشکلات تیروئید یا آریتمی های قلبی

 مصرف یا سوء مصرف مواد مخدر یا الکل

اختلال اضطراب

اختلال اضطراب

سخن پایانی

اختلالات اضطرابی سالانه نزدیک به ۴۰ میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد، اما این اختلال قابل درمان است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان نیاز به کمک برای درمان اختلال خود دارید، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. افرادی که با علائم اضطراب دست و پنجه نرم می کنند می توانند با تماس با مشاورین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره و صحبت با یکی از کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما با روش های درمانی مختلف برای درمان اختلال خود آشنا شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۶
Amir esmaeilzadeh

فانتاکروم

آبکاری شمعدان استیل با فانتاکروم

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم:انجام آبکاری بر روی شمعدان استیل

فانتاکروم، جدیدترین استاندارد آبکاری در سراسر جهان می باشد که به واسطه ویژگی های متعدد و فراوانی که نسبت به سایر روش های آبکاری دارد، در سراسر جهان میان صنعتگران بسیار محبوب شده است. آبکاری به کمک دستگاه فانتاکروم این امکان را به ما می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن، تمامی اجسام با هر ابعاد و جنس ساخت را به سادگی آبکاری نماییم.

حتما مطالعه کنید: فانتاکروم

از دیگر مزیت های استفاده از این دستگاه می توانیم به انجام آبکاری در طیف رنگی مختلف اشاره نماییم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، میز استیل که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شمعدان استیل با بهترین کیفیت در طیف رنگی دلخواه آبکاری شده است.

دستگاه فانتاکروم

آبکاری شمعدان استیل با دستگاه فانتاکروم

شما نیز میتوانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت زمان تمامی اجسام و اشیاء مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه آبکاری کنید و ظاهری مناسب سلیقه خود به آنها ببخشید.

گروه فنی مهندسی آرین کروم از سال ۸۸ اقدام به ساخت و تولید دستگاه فانتاکروم در مدل های تک اپراتور، دو اپراتور،خانگی و کابین دار کرده است و به واسطه کیفیت بالای محصولات خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان فعالین این صنعت بدست آورد، با توجه به اینکه برای استفاده از این دستگاه  نیاز به محیط کارگاهی نیست و میشود از آن حتی در منزل هم استفاده کرد، شما هم میتوانید با خرید این دستگاه فوق العاده اقدام به آبکاری وسایل قدیمی خود کنید تا در کمترین زمان ظاهری زیبا بدست آورند و آماده استفاده مجدد بشوند.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم:

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۲:۵۵
Amir esmaeilzadeh