معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹ ب.ظ

کلینیک ترک اعتیاد

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: نیمه عمر متادون وابسته به دوز مصرفی شما به مدت 8 الی 59 ساعت در بدن مصرف کننده می باشد و مدت زمانی که مصرف متادون در آزمایشات قابل تشخیص است بسته به نوع آزمایش دارد که در ادامه به بررسی موضوع متادون چه مدت در بدن می ماند؟ می پردازیم.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

 مصرف متادون تا 7 روز بعد از مصرف در آزمایش ادرار قابل تشخیص است

 مصرف متادون تا 90 روز بعد از مصرف در آزمایش مو قابل تشخیص است

 مصرف متادون طی 10 دقیقه پس از استفاده تا 10 روز بعد از مصرف در آزمایش بزاق قابل تشخیص است

 مصرف متادون تا 2.5 روز بعد از مصرف در آزمایش خون قابل تشخیص است که بهترین زمان انجام آزمایش سه ساعت بعد از مصرف آن می باشد

متاسفانه یکی از موارد مصرف این شبه مخدر، به عنوان نگهدارنده است برای ترک تریاک و ترک هروئین. اما باید بدانید که هرگونه مصرف متادون باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد در مصرف کننده می شود به همین منظور، هیچ عنوان استفاده از این شبه مخدر را جهت ترک اعتیاد پیشنهاد نمی کنیم. روش درمان و ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور، بدون استفاده از شبه مخدرهایی همچون متادون و ب2 می باشد.

متادون چیست و چه کاربردی دارد؟

متادون شبه مخدر صنعتی است و به گیرنده های افیونی مغز متصل شده و اثرات مشابه سایر مخدرها ایجاد خواهد کرد. با این وجود، این شبه مخدر احساس خوشحالی و سرخوشی که مواد افیونی غیرشیمیایی ایجاد می کنند را به وجود نخواهد آورد و سوء مصرف آن می تواند منجر به وابستگی روانی و جسمی شود که تنها راه مقابله با آن ترک متادون تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد.

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

چرا افراد به متادون اعتیاد پیدا می کنند؟

برخلاف این واقعیت که متادون مانند سایر مواد مخدر، اثرات زیادی را نشان نمی دهد، هنوز هم می تواند برای مصرف کنندگان خوشایند باشد که این باور غلط سبب مصرف خودسرانه و سوء مصرف متادون می شود. مصرف این شبه مخدر می تواند موارد زیر را در پی داشته باشد:

 تغییر حسی-ادراکی: تغییر در الگوی محرک های حسی و به دنبال آن پاسخ غیر عادی به چنین محرک ها (بینایی، لامسه، بویایی) محرومیت حسی در بیماران می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، توهم و واکنش های روان پریشی شود.

 عدم احساس درد

 خواب آلودگی

 سبکی سر

 سرگیجه

 تسکین

عوارض مصرف متادون

سوء مصرف متادون عوارض بی شماری برای مصرف کننده به همراه دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

 کاهش تدریجی توانایی های ذهنی و جسمی

 ایست قلبی

 افت گردش خون

 پوست سرد و مرطوب

 کما

 یبوست

 تنگ شدن مردمک چشم

 تشنج

 کاهش ضربان قلب

 کاهش رفلکس ها

 ایجاد مشکل در تمرکز

 خشکی دهان

 گرگرفتگی صورت

 شل شدگی عضلات

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

متادون چه مدت در بدن می ماند؟

 سردرد

 مشکلات پوستی از جمله کهیر

 حساسیت بیش از حد

 عدم توانایی تخلیه کامل مثانه

 حالت تهوع

 مصرف بیش از حد دارو

 تجمع مایعات در ریه (ششها)

 کاهش تنفس

 مشکلات خواب

 گیجی

 تعریق زیاد

 مرگ

ترک متادون

ترک متادون

ترک متادون

در این مقاله به بررسی یکی از اصلی ترین سوالات بیماران از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون، مبنی بر اینکه متادون چه مدت در بدن می ماند؟ پرداختیم، اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که نیمه عمر متادون در مقایسه با دوام خواص تسکین دهنده آن بسیار طولانی تر است. این امر موجب می شود تا ترک متادون برای مصرف کننده آن دشوارتر شود. به همین دلیل سم زدایی فوق سریع برای بیماران اعتیاد به متادون پیشنهاد نمی شود. در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، ترک متادون به روش سم زدایی تدریجی طی دوره ۷ تا 10 روز انجام می شود.