معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

معرفی بهترین مراکز خدماتی، درمانی، تفریحی

بهترین روش ترک متادون

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶ ب.ظ

کلینیک ترک اعتیاد آکسون ، مرکز ترک اعتیاد آکسون:در مقاله متادون چیست و ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟ به بررسی کامل متادون و عوارض مصرف متادون پرداختیم، با توجه به افزایش مصرف متادون در کشور و عوارض ناشی از ترک غیر اصولی متادون در این مقاله قصد داریم بهترین روش ترک متادون بررسی کنیم.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

بهترین روش برای ترک متادون، چه نوع درمانی می‌تواند باشد؟

فرد مصرف کننده شربت یا قرص متادون برای درمان اعتیاد خود بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و نداشتن مشاوره از پزشک متخصص، دچار مشکلات شدید احساسی و فیزیکی می‌شود و مهم است که حامی و حمایت‌گری را در این بحران در کنار خود داشته باشد، ترک اعتیاد غیر اصولی دارای عوارض جبران ناپذیر جسمی، روحی و روانی زیادی از جمله:

  • اختلالات خواب و بی خوابی
  • کاهش فشار خون
  • ضعف و بی اشتهایی
  • سرگیجه و تهوع
  • اضطراب و بیقراری
  • خارش پوستی
  • اختلال در دید
  • اختلالات جنسی
  • افسردگی، هیجان و احساس نارضایتی

در بسیاری از موارد اقدام به خود کشی و ایجاد وابستگی جسمانی را به همراه دارد.عوارض ترک غیر اصولی متادون 

ترک متادون می‌تواند برای مصرف کننده آزاردهنده باشد، اما تهدید کننده زندگی نیست، پذیرش و بستری بیمار برای درمان اعتیاد می‌تواند بر اساس نوع مصرف و شرایط جسمی بیمار به صورت بستری تدریجی یا سرپایی باشد، درمان بستری تدریجی محیطی با مراقبت، نظارت و پشتیبانی کادر متخصص روانپزشکی و برای بیمار فراهم می‌کند. ما  در مرکز ترک اعتیاد آکسون معتقدیم مهم‌ترین بخش از مراحل درمانی اعتیاد بعد از ترخیص وی و بهبودی فیزیکی آن صورت می‌گیرد، ما پس از ترخیص، بیمار و خانواده وی را تنها نمی‌گزاریم. سیر درمان در کلینیک ترک اعتیاد آکسون پس از سم زدایی و درمان فیزیکی با خدمات روانکاوی و روانشناختی اعتیاد ادامه خواهد داشت. این خدمات به صورت جلسات خصوصی، خانوادگی و یا گروه درمانی به بیماران ارائه می‌گردد.

حتما مطالعه کنید: ترک متادون

ترک متادون چند روز طول می‌کشد و به چه صورت است؟

علائم ترک (سندرم ترک مواد مخدر به لاتین withdrawal) با تاخیر و 4-3 روز پس از قطع مصرف شروع شده و در روز ششم به اوج می رسد و معمولاً پس از 3-2 هفته برطرف می شود برای ترک متادون با یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر صحبت کنید چرا که باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روانشناختی مورد بررسی قرار بگیرید. توجه داشته باشد که مصرف متادون را به یکباره قطع نکنید، با توجه به همکاری کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهترین روانشناسان، تمامی بررسی های لازم به بهترین شکل انجام می‌گیرد. توجه داشته باشید که قطع و ترک بصورت ناگهانی عوارض شدیدی و یا حتی احتمال مرگ را به دنبال خواهد داشت، برای ترک بهتر است این ماده را بصورت تدریجی و در فاصله زمانی معین کنار گذاشت، متادون مانند تمامی مواد اعتیادآور درد عضلانی و استخوانی را به همراه دارد، یکی از راه‌های ترک متادون، سم زدایی متادون به صورت تدریجی ( طی 7 تا 10 روز) ، سم‌زدایی سریع  و سم زدایی فوق سریع است.

سم زدایی متادون چند روز طول میکشد؟

در بهترین مرکز ترک اعتیاد آکسون ، سم زدایی متادون به روش سریع بین ۲ تا ۳ روز انجام می‌شود و سم‌زدایی تدریجی بین یک هفته تا ۱۰ روز با مراقبت‌های ویژه کادر درمانی صورت می‌گیرد، در صورتی که از دوز بالا و در فاصله طولانی مدت از این ماده استفاده کرده باشید سم‌زدایی می‌تواند طولانی‌تر و نیاز به کنترل علائم ترک توسط روانپزشک و روانشناس داشته باشد.  ترک متادون

روش های درمانی که در زیر شرح داده می‌شود یک روش کلی است و روش درمان برای هر مصرف کننده با توجه به میزان مصرف، شرایط جسمانی و روحی متفاوت است. در نتیجه کلینیک ترک اعتیاد آکسون هیچگونه مسئولیتی در قبال روش های زیر ندارد و توصیه ما درمان زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد می باشد.

نکاتی برای ترک متادون :

برای ترک متادون، مصرف را به تدریج کاهش دهید.

کاهش تدریجی مصرف متادون برای ترک متادون :

ترک متادون در روش سنتی معمولا ۷-۵ هفته طول می‌کشد، ابتدا بیمار سریعا مصرف خود را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش داده و به بعد میزان مصرف را حدودا ۵ میلی گرم در هفته مصرف می‌رساند،  اما اگر به دنبال روش ترک قرص متادون بدون درد هستید باید به کلینیک‌های ترک متادون مراجعه کنید. یکی از خدماتی که بهترین کلینیک ترک اعتیاد آکسون ارائه می‌دهد ترک اعتیاد متادون بدون درد است  که زیر نظر متخصصین ترک اعتیاد انجام می‌شود، یکی از معدود مراکز ترک اعتیاد که سیر درمان را را زیر نظر متخصص و روانپزشک و روانشناس انجام میدهد.

علائم ترک متادون :

علائم شروع خروج متادون از بدن معمولا در عرض ۳۰ ساعت از آخرین مصرف شروع می‌شوند که عبارتند از: علائم اولیه:

  • تحریک
  • اضطراب
  • درد عضلانی
  • بی خوابی
  • آبریزش بینی
  • عرق کردن
  • خمیازه

علائم ثانویه:

  • گرفتگی
  • انقباضات شکمی
  • اسهال
  • تهوع
  • استفراغ

توجه داشته باشید که ترک اعتیاد یک روند دراز مدت است، علائم اولیه ترک معمولا از ۳۶-۲۴ ساعت پس از آخرین مصرف و نهایتا از ۱۴۴-۹۶ ساعت بعد از آخرین مصرف شروع می‌شوند. در حالی که فرآیند سم زدایی معمولا پس از ۷-۵ روز شروع می‌شوند. علائم ترک متادون  

خماری ترک متادون چندروز طول می کشد؟

یکی از عمده ترین سوالات بیماران اعتیاد از مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون، در خصوص مدت زمان خماری ترک متادون است که در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. دردهای ناشی از ترک و خماری، یکی از بزرگترین دلایل ترس و مقاومت بیماران در برابر ترک می باشد. خماری ترک ممکن است در هفته های اولیه قطع مصرف شروع شود و تا دو هفته ادامه پیدا کند به همین جهت درمانگران مرکز ترک اعتیاد آکسون، همواره توصیه می کنند که بهترین روش ترک متادون، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد می باشد چرا که در صورت بروز علائم خماری حضور شبانه روزی تیم پرستاری و درمانگران باعث کنترل سریع علائم می شود و بیماران می توانند در کمال آرامش اقدام به درمان وابستگی خود کنند.

بهترین راه درمان خماری قرص یا شربت متادون چیست؟

وابستگی به متادون علاوه بر جنبه جسمانی، دارای جنبه روانی نیز می باشد به همین جهت قطع مصرف آن می تواند باعث بروز علائم خماری شود که روش های مختلفی برای مقابله و درمان خماری قرص متادون وجود دارد که بهره گیری از آنها می تواند کمک بسیاری به بیماران کند. از مهم ترین روش های مقابله با خماری متادون می توانیم بهره گیری از خدمات مشاوره ای روانشناسی، گروه درمانی، تغییر سبک زندگی و درصورت صلاح دید روانپزشک متخصص ترک اعتیاد استفاده از داروهای ضد مخدر است که می تواند علائم ترک را به سرعت بهبود دهد. در خصوص مصرف داروهای ضدمخدر باید بدانید مصرف این دارو تنها با تجویز و تحت نظر پزشک مجاز است و هر گونه سوء مصرف آن عوارض به مراتب شدیدی برای مصرف کننده به همراه دارد.

روش کاهش تدریجی چقدر در ترک اعتیاد متادون موثر است؟

بهترین روش ترک متادون، سم زدایی و ترک تدریجی در کلینیک ترک اعتیاد است که علاوه بر بهبود جسمانی به روان درمانی بیماران نیز می پردازد و علائم خماری بسیار کمتری برای مصرف کننده به همراه دارد.

کلینیک ترک اعتیاد

درمان خانگی برای خماری متادون امکان پذیر است؟

در خصوص ترک در منزل باید بدانید هرگونه ترک خودسرانه، خود درمانی و ترک خارج از دستور پزشک متادون، نه تنها کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد بلکه عوارض به مراتب شدیدتری برای مصرف کننده به همراه دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

عوارض ترک اعتیاد غیر اصولی متادون

همانطور که پیش تر گفتیم، هرگونه ترک غیر اصولی یا خود درمانی خارج از دستور پزشک، دارای عوارض جبران ناپذیری است که صدمات مختلفی بر سلامت روح و جسم مصرف کننده وارد می کند که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

  • اختلالات خواب و بی خوابی
  • کاهش فشار خون
  • ضعف و بی اشتهایی
  • سرگیجه و تهوع
  • اضطراب و بیقراری
  • خارش پوستی
  • اختلال در دید
  • اختلالات جنسی
  • افسردگی، هیجان و احساس نارضایتی

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مواد مخدر کلینیک ترک اعتیاد آکسون

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به سه روش زیر میباشد: 1.خدمات درمان اعتیاد به صورت تدریجی 2.سم زدایی سریع (URD) 3.سم زدایی فوق سریع (UROD) که در ادامه به توضیح شرایط بستری در هر روش می پردازیم.

ترک متادون چند روز طول می کشد؟

[icon type="icon-dot"] دوز مصرفی کمتر از 10 سی سی یا 40 میلی گرم درمان بصورت فوق سریع (UROD) 2 شب و 3 روز می باشد و به ازای هر 5 سی سی مصرف بیشتر یک شب بستری به برنامه درمانی اضافه می شود. [icon type="icon-dot"] دوز مصرفی بیش از 20 سی سی یا 80 میلی گرم درمان بصورت ترک تدریجی حداقل 10 روز بستـری توجه داشته باشید که: برای بستری و درمان بصورت فوق سریع ضروری است بیمار تا 40 سال سن و بدون هیچگونه بیماری قلبی و گوارشی باشد. روش درمان اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون ، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظر متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان ، روانپزشکان ، متخصصین علوم اعصاب شناختی و پزشکان متخصص قلب، ریه، عفونی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام میگیرد تا علاوه بر حفظ سلامتی مراجعه کننده بهترین نتیجه که ترک اعتیاد بدون بازگشت است حاصل شود ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون با امکانات بیمارستانی نظیر ICU و تجهیزات پزشکی مدرن ، هتلینگ 5 ستاره و فضای درمانی مجزا برای بانوان با تمامی امکانات رفاهی ، ورزشی و درمانی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه میباشد. همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان درمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز مواد اعتیادآور مصرفی، مدت زمان مصرف و سلامت بیمار بستگی دارد که پس از انجام مشاوره اولیه مشخص می شود. سخن پایانی: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داروهایی برای کاهش علائم ترک یا ترک بدون درد متادون معرفی می‌شود، طبق نظر متخصصین ترک اعتیاد آکسون، ترک غیر اصولی متادون عوارض شدید و جبران ناپذیری دارد و ترک متادون بسته به دوز مصرفی ، مدت زمان مصرف ، نیاز به آزمایشات و برسی های گوناگونی دارد که بهتر است تمامی مراحل تحت نظر متخصصین درمان اعتیاد انجام شود، ما در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون با همکاری روانشناسان و روانپرشکان متخصص ترک اعتیاد ، آماده همراهی شما در زمینه ترک اعتیاد به متادون و سایر مواد مواد اعتیاد آور هستیم تا با تجربه متخصصین ترک اعتیاد آکسون و اراده ی قوی شما بهترین نتیجه، که ترک اعتیاد بدون بازگشت است را بدست آوریم.